E-CONNECTED

E-CONNECTED

Mijn account

Hoe maak ik een account aan?

Om een account aan te maken, dient u de applicatie E-connected te downloaden en te klikken op “een account aanmaken”. Vervolgens kunt u zich “identificeren” met het e-mailadres en het wachtwoord dat u tijdens het aanmaken hebt gekozen. U kunt in elk geval de applicatie niet gebruiken zonder er een aan te maken.

Ik heb reeds een account om toegang te krijgen tot decathlon coach, moet ik een nieuwe account aanmaken voor de applicatie e connected?

Nee, u kunt zich direct identificeren met het e-mailadres en het wachtwoord voor de account waarmee u toegang hebt tot Domyos Live en Decathlon coach. Onze applicatie is zo eenvoudig mogelijk;) !

Ik heb reeds een account om toegang te krijgen tot de live, moet ik een nieuwe account aanmaken voor de applicatie e connected?

Nee, u kunt zich direct identificeren met het e-mailadres en het wachtwoord voor de account waarmee u toegang hebt tot Domyos Live. Onze applicatie is zo eenvoudig mogelijk;) !

Ik krijg geen toegang tot mijn account

Indien u geen verkeerd e-mailadres of wachtwoord hebt ingevuld, controleer dan uw Internetverbinding! Het kan zijn dat de internetverbinding onvoldoende capaciteit heeft. Ik ben opnieuw begonnen maar het werkt nog steeds niet. Het kan zijn dat het probleem bij ons ligt en in dat geval doen wij onze uiterste best dit probleem zo snel mogelijk op te lossen.

Kan ik verschillende gebruikersaccounts aanmaken op dezelfde applicatie?

U kunt verschillende gebruikersaccounts aanmaken maar voor elke account hebt u een ander e-mailadres nodig. Om verbinding te maken via een andere account, gaat u naar de instellingen van de applicatie (het wieltje rechtsonder) en klikt u op “Afmelden”. U kunt zich nu aanmelden met met een andere account.

Probleem applicatie & toestel

Met welke smartphones of tabletten kan ik de applicatie gebruiken?

De applicatie Domyos E-connected is geschikt voor alle Android of Apple apparaten (tabletten en smartphones) die uitgerust zijn met Bluetooth Low Energy technologie (4.0 en +). Voor Android-toestellen is het minimaal benodigde besturingssysteem 4.4 en voor Apple-toestellen is de minimaal benodigde iOS 9.0. Dat zijn dus 4S iPhones of latere modellen en 3de generatie iPads of latere modellen. In elk geval, indien uw smartphone niet geschikt is, kunt u de applicatie niet downloaden via Google Play of de App Store. De applicatie zal niet zichtbaar zijn.

Mijn tablet of smartphone is de juiste versie en uitgerust met bluetooth low energy maar de applicatie functioneert niet.

Bepaalde smartphones of tabletten hebben een geschikt Android-besturingssysteem en hebben Bluetooth Low Energy maar zijn toch incompatibel met de applicatie E-connected. Bepaalde van oorsprong geïnstalleerde gegevens in de smartphone of op het tablet kunnen ertoe leiden dat de applicatie E-connected niet werkt en dus niet gebruikt kan worden. Wij zijn niet aansprakelijk voor dit type storing.

Ik kan geen verbinding maken met mijn smartphone of tablet en de console van mijn fiets.

1. Download GRATIS de applicatie “Domyos E-connected" op App Store of Google Play.

2. Zet de Bluetooth-optie op uw tablet/smartphone aan.

3. Open de applicatie

4. Zet uw fitnesstoestel aan.

5. Indien u één toestel hebt, wordt dit rechts bovenaan en in het groen op de applicatie weergegeven (de verbinding gaat automatisch). Indien u meerdere toestellen hebt of als u per ongeluk het fitnesstoestel van uw buren opvangt via de Bluetooth, dan kunt u uw toestel selecteren door op de Bluetooth-pictogram te klikken en de naam van uw toestel te selecteren. (De naam van uw toestel staat op de achterkant van de console).

6. Een vrije sessie of een programma starten en uw tablet/smartphone op de tablethouder van uw fitnesstoestel plaatsen.

Kan ik de applicatie met chromecast op mijn televisie gebruiken?

Ja, natuurlijk, via een Android-toestel kunt u verbinding maken met uw Chromecast en het scherm van uw tablet/smartphone weergeven op uw televisie. Voor IOS gaat dit verplicht via Apple TV. 

Hoe kan ik mijn prestaties zien?

Al uw prestaties zijn te zien in het tabblad “Statistieken” van de applicatie (pictogram met de grafieken, rechts onderaan). Vergeet niet links bovenaan de juiste filter te selecteren die overeenkomt met uw activiteit (hometrainer, elliptische fiets of loopband of alle drie indien u meerdere toestellen hebt) en de prestatieperiode die u wilt bekijken. U kunt natuurlijk op verschillende gegevens klikken (snelheid, afstand, calorieën...) om de weergave van de grafiek te wijzigen. En ten slotte heeft u dankzij uw Geonaute-account ook de mogelijkheid uw statistieken te bekijken via de Decathlon Coach-applicatie (verkrijgbaar op Play Store en Itunes) of via de website http://www.decathloncoach.com/fr/home/

Deze applicatie kan in combinatie met E-connected worden gebruikt en kan ook handig zijn bij het beoefenen van verschillende sporten. U kunt zo al uw prestaties bekijken.

Wat betekenen de verschillende pictogrammen in de statistieken aan het eind van mijn sessie?

1. Duur van de inspanning,

2: Aantal verbrande calorieën,

3: Gemiddelde snelheid,

4: Gemiddelde rotatie per minuut,

5: Gemiddelde weerstand,

6: Gemiddelde hartslag per minuut,

7: Gemiddelde helling,

8: Helling,

9: Afgelegde afstand,

10: Tijd per kilometer,

11: Maximale snelheid,

12: Maximale rotatie per minuut,

13: Maximale weerstand,

14: Maximale hartslag per minuut,

15: Maximale helling 

E-CONNECTED
Wat betekenen de lijnen tijdens mijn activiteit?

De gele lijn geeft uw snelheid weer, het grijze blok is het weerstandsniveau dat u hebt vastgesteld op de console van uw toestel.

Kan ik via mijn telefoon verschillende apparaten tegelijk aansluiten met bluetooth?

Dat kan zeker. De Bluetooth-technologie maakt verbinding van verschillende toestellen mogelijk (normaal gesproken 5 tegelijk). U kunt uw tablet/smartphone verbinden met uw luidsprekers via Bluetooth en een sessie starten zodat u nog prettiger traint. Let op, de verbinding van verschillende toestellen tegelijk kan storingen veroorzaken.

Kan de applicatie als background gebruikt worden?

Natuurlijk! Voor een optimaal gebruikersgemak, hebben we ervoor gezorgd dat toegang tot andere applicaties op uw tablet/smartphone (gesprekken, berichten, internet,...) mogelijk is. Dus als u tijdens een activiteit terug wilt keren naar het hoofdmenu van uw toestel om een bericht te beantwoorden, een serie te kijken of muziek te luisteren....dan is dat zeker mogelijk MAAR PAS OP, u kunt uw tablet/smartphone alleen gebruiken als het toestel op de tablethouder geplaatst is. Een sensor controleert uw aanwezigheid en indien u afwezig bent, gaat de activiteit op PAUZE en dit voor uw EIGEN veiligheid! LET OP, op IPHONES is toegang tot de console als background TER BEVEILIGING geblokkeerd! U dient terug te gaan naar de applicatie om weerstand of snelheid te wijzigen (op de loopband).

De applicatie en mijn telefoon geven niet dezelfde taal weer!

We hebben de applicatie nog niet in alle talen vertaald. Als de applicatie in een andere taal dan de taal op uw telefoon wordt weergegeven, dan kan dat normaal zijn. Op IOS hangt de keuze van de gebruikte taal voor de applicatie OOK af van de volgorde van uw voorkeurstalen in de instellingen van uw telefoon. Dus “Algemeen” -> “Talen” -> “Voorkeurs van voorkeurstalen”. Als de taal van uw telefoon dus niet bestaat voor de applicatie, gaat IOS automatisch naar de volgende taal (in uw voorkeuren) die we vertaald hebben. IOS zal de applicatie standaard in het Engels aanbieden indien u geen andere talen in uw voorkeuren hebt aangegeven!