Hoptown 320 20" / Tilt 120 20"

Referenties 8352599 en 8352598 en 8352596

wie zich af en toe in de stad wil verplaatsen met verschillende tranportmiddelen (lift, bus, metro, ...) en een minimum aan ruimte wil innemen.

Met de 6 versnellingen kan je elke helling in de stad aan of je inspanning naar wens aanpassen.Het zijdelingse vouwsysteem maakt je fiets 70% compacter.

Eerste gebruik

HOE HARD MOET IK MIJN BANDEN OPPOMPEN?

Om het risico op lek rijden te minimaliseren en de prestaties van je fiets te verhogen, moet je je banden oppompen tussen 3,5 bar en 4,5 bar.

HOE KAN IK MIJN ZICHTBAARHEID EN VEILIGHEID MET MIJN FIETS VERGROTEN?

De fiets heeft vooraan een beschermkap waar je het Vioo Clip-fietslampje op kunt bevestigen. Dit is verkrijgbaar in alle Decathlon-winkels.

WAT MOET IK CONTROLEREN VOORALEER IK MIJN FIETS GEBRUIK?
IS HET MOGELIJK DE ZADELPEN HOGER DAN DE AANGEGEVEN LIMIET AF TE STELLEN?

Nee, het wordt ten strengste afgeraden om de fiets te gebruiken wanneer de zadelpen hoger dan de aangegeven limiet is ingesteld.

HOE MOET IK MIJN FIETS OPEN- EN DICHTPLOOIEN?

Ik heb een probleem

HET CENTRALE SCHARNIER MAAKT EEN KRAKEND GELUID

Als het centrale scharnier kraakt of piept, kan je die smeren zoals getoond wordt in onderstaande video:

DE HENDEL VAN HET KADERSCHARNIER IS TE SOEPEL/TE STROEF

Neem de vergrendelingshendel van het scharnier en draai deze vervolgens op zijn as een halve slag vaster/losser om de moer vaster/losser te draaien en zo de vergrendelingskracht van het scharnier aan te passen.

IK HOOR EEN GELUID ALS IK TRAP

Het eerste wat je moet controleren is de spanning van de ketting. Het is perfect normaal dat een ketting losser wordt naarmate je je fiets gebruikt. 1/ Draai de wielmoeren lichtjes los met een platte sleutel van 15 mm 2/ Trek het wiel naar achter totdat het pijltje van de ketting minder dan 1 cm aangeeft. 3/ Draai de wielmoeren opnieuw vast met dezelfde sleutel van 15 mm (aanbevolen koppel: 35 Nm) Let hierbij op om het wiel goed uit te lijnen en de remblokjes opnieuw af te stellen!

IK KAN MOEILIJK BIJ DE REMHENDELS

1/ Het is mogelijk om de hoek van de remhendel aan te passen: hoe horizontaler de positie van de remhendel, hoe makkelijker hij te grijpen is. Daar staat tegenover dat je fiets minder compact zal zijn wanneer hij opgevouwen is. Om dit te doen, draai je eenvoudig de schroef lichtjes los en beweeg je de remhendel in de gewenste positie. Zorg ervoor dat je de schroef opnieuw voldoende vastdraait (aanbevolen koppel: 5 Nm), zodat de hendel niet gemakkelijk op het stuur kan draaien wanneer je deze vastgrijpt.   2/ Het is ook mogelijk om de opening van de remhendel te verkleinen met de regelschroef. Je moet wel minstens tien keer draaien vooraleer je effect ziet. Om het aandraaien te vergemakkelijken, kan je best de rem ingedrukt houden.

ER ZIT SPELING OP DE REMHENDELS NAARMATE IK ZE GEBRUIK

Het kan gebeuren dat er na veelvuldig gebruik speling komt op de remhendels. Om dat te verhelpen neem je een inbussleutel nummer 5 en volg je de instructies in onderstaande video:

DE RUBBEREN BINDING HOUDT DE FIETS NIET SAMENGEVOUWEN

Als je samengevouwen fiets niet goed vast zit, kijk dan of de rubberen binding goed op z'n plaats zit.

HET LUKT ME NIET OM HET FIETSKADER SAMEN TE VOUWEN

Er zit een veiligheid op het kader die je moet uitzetten vooraleer je de fiets kunt samenvouwen. Dit wordt getoond in onderstaande video.   Als je het kader nog altijd niet kunt samenvouwen, kan het zijn dat de scharnieras klemt omdat je je fiets langere tijd niet hebt samengevouwen. .   Gebruik in dat geval wat kruipolie of kom langs in een van de Decathlon-winkels om het probleem op te lossen.

MIJN VERSNELLINGEN SCHAKELEN MOEILIJK

Er zijn meerdere oorzaken mogelijk voor schakelproblemen. 1- Kijk of de derailleurpad niet verwrongen is Als de pad krom staat, heeft dit een verkeerde uitlijning van de derailleur tot gevolg, zodat die niet goed meer werkt. Ga achter je fiets staan en kijk naar de uitlijning van de derailleur zoals getoond in de onderstaande afbeelding. Als de pad verwrongen is, ga dan naar een Decathlon-workshop om de derailleurpad uit te lijnen.. 2- Controleer de positie van de uiteinden van de kabelmantels Als de uiteinden van de kabelmantels niet goed zitten, kan dit het aantrekken van de derailleurkabel hinderen en het schakelen achteraan ontregelen. Als een kabeluiteinde niet goed zit, zet je het terug op z'n plaats. 3- Het kan zijn dat de kabel en de kabelmantels vastgeroest zijn Als de versnellingen in het bijzonder moeite hebben om naar de kleinere tandwielen te gaan (versnellingen in afnemende zin, van versnelling 1 naar 6) en de derailleur niet beweegt, zelfs niet na gebruik van de versteller, dan zijn de kabel en de kabelmantels zeker vastgeroest. De kabel en de kabelmantels moeten vervangen worden.Ga langs in een van de Decathlon-workshops of doe de vervanging zelf met behulp van ons gamma onderdelen. Als je je vouwfiets regelmatig gebruikt in natte of modderige omstandigheden, of als je je Hoptown 320 regelmatig met veel water afspoelt, zullen de kabels en de kabelmantels vaker vervangen moeten worden. 4- Het kan zijn dat de transmissie moet afgesteld worden Om alle redenen die hierboven zijn besproken, kan een afstelling van de transmissie nodig zijn. Als je dit zelf wilt doen, kan je deze tutorial volgen. Zo niet, ga dan langs in de dichtstbijzijnde Decathlon-workshop om het door een van onze techniekers te laten uitvoeren.

Kan het probleem niet worden opgelost of verschijnt het niet in de lijst? Klik op het ondersteuningsverzoek.

Handleiding en software

Gebruikshandleiding

Certificaat van overeenstemming

NAAR BOVEN