Belangrijke veiligheidswaarschuwing: Kiprun GPS 500 en 550

REF: 8527651, 8527652, 8527648, 8527647

BELANGRIJKE VEILIGHEIDSWAARSCHUWING: KIPRUN GPS 500 EN 550

2022

Er is een belangrijke veiligheidswaarschuwing afgegeven voor de hardloophorloges Kiprun GPS 500 en 550, op deze pagina lees je er alles over.

Belangrijke veiligheidswaarschuwing

In het kader van onze kwaliteitsprocessen hebben de teams van Kiprun een potentieel risico vastgesteld: de batterij kan oververhit raken en kan tijdens het opladen en/of tijdens het gebruik brandwonden en/of brand veroorzaken.

We willen geen enkel risico nemen als het gaat om de veiligheid van onze gebruikers en we hebben besloten om een veiligheidswaarschuwing af te geven voor al onze producten.
Er werden tot nu toe bij alle verkochte producten slechts 2 incidenten vastgesteld (zonder lichamelijk letsel).

Uit voorzorg vragen we je je product terug te brengen naar de dichtstbijzijnde winkel om een terugbetaling te krijgen.

Onze klantendienst staat klaar om al je vragen hierover te beantwoorden:
Voor Frankrijk, Belgiรซ en Zwitserland:ย 
Gratis nummer: 08 05 38 38 49 van maandag tot vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur (behalve op feestdagen).

Bedankt voor je begrip en onze excuses voor het eventuele ongemak.

FAQ

Ik ben ongerust en wil meer informatie.

In het kader van onze kwaliteitsprocessen hebben de teams van Kiprun een potentieel risico vastgesteld:
de batterij kan oververhit raken en kan tijdens het opladen en ontladen brandwonden en/of brand veroorzaken.
Er werden tot nu toe bij alle verkochte producten slechts 2 incidenten vastgesteld (zonder lichamelijk letsel).
Deze veiligheidswaarschuwing geldt voor jou als je een van deze horloges hebt gekocht, ongeacht de aankoopdatum.

Maar wat moet ik concreet doen met mijn product?

Breng je product terug naar de dichtstbijzijnde winkel waar je een terugbetaling zal krijgen:
Als de aankoop van het product niet in je klantaccount is geregistreerd of als je geen aankoopbewijs (kassabon) hebt, zal de terugbetaling plaatsvinden op basis van de adviesprijs die door de winkel wordt gehanteerd.

Ik wil mijn product zelf repareren, kan dat?

Het is niet mogelijk om je product te repareren, het is onherstelbaar.
Je moet het terugbrengen naar de winkel.

Hoe kan ik weten of de veiligheidswaarschuwing voor mij geldt?

Je zou een e-mail moeten hebben ontvangen en/of een bericht via de Decathlon Connect-app op je gps-horloge.

Zo niet, dan geldt de waarschuwing voor jou als je een van deze horloges hebt gekocht:
Kiprun GPS 500 en 550 met een van de volgende referenties (vermeld op de achterkant van het product): 2655854, 2655855, 2655858, 2655859.

OPGELET, DEZE VEILIGHEIDSWAARSCHUWING GELDT NIET VOOR HET GPS-HORLOGE KIPRUN500 BY COROS (8736273)

Hoe kan ik weten of de veiligheidswaarschuwing voor mij geldt?
Ik heb geen kassabon voor dit product, wat nu?

Als je een Decathlon-klantaccount hebt, kunnen we het aankoopbewijs terugvinden.
Als je zelf het product niet gekocht hebt, probeer dan contact op te nemen met de koper om het aankoopbewijs (kassabon of Decathlon-accountnummer) op te vragen.
Lukt dit niet, dan krijg je, zelfs zonder aankoopbewijs, de huidige verkoopprijs van het product terugbetaald.

Kan ik een vervangend product krijgen?

Dit product wordt niet meer verkocht.
We hebben een ander model, de KIPRUN GPS500 BY COROS, dat dezelfde functies heeft en zelfs meer.
Je kunt je terugbetaling gebruiken om dit nieuwe product aan te schaffen.

Moet ik een afspraak maken om mijn product terug te brengen?

Nee, je komt gewoon naar de winkel wanneer je kunt.

Geldt dit ook voor mijn product als deze niet meer onder de garantie valt (ouder dan twee jaar)?

Ja, alle producten worden terugbetaald, ongeacht hun aankoopdatum.

Ik heb de verpakking van het product niet meer, is dat een probleem?

Nee, je kunt enkel het product terugbrengen (samen met de oplaadkabel ervan).

Is het risico groot?

Ja, er is een risico en daarom geven we deze veiligheidswaarschuwing af.
Zelfs al werden er tot nu toe bij alle verkochte producten slechts 2 incidenten vastgesteld (zonder lichamelijk letsel).
Uit voorzorg vragen we om deze producten terug naar de winkel te brengen.

Ik heb een ongeluk gehad met dit product, wat moet ik doen?

Dan vragen we je om naar je winkel te gaan en bij de ontvangstbalie een โ€‹โ€‹verzekeringsdossier te openen.

En als ik met het product wil deelnemen aan een wedstrijd?

We vragen je om het product niet langer te gebruiken en het terug te brengen naar de winkel.

Wat zijn de risico's als ik het product blijf gebruiken?

Dan neem je een veiligheidsrisico.
Daarom vragen we je om het product terug te brengen naar de winkel waar je een terugbetaling zult krijgen.
Het is niet mogelijk om je product te repareren, het is onherstelbaar.

Ik ben op vakantie waar ik het product wil gebruiken tijdens een wedstrijd, wat moet ik doen?

Je kunt rechtstreeks naar een Decathlon-winkel in de buurt gaan om een terugbetaling te krijgen en advies te vragen over de aankoop van een nieuw artikel dat aan je behoeften voldoet. (bijv. de Kiprun GPS 500 BY COROS)
Je kunt ook naar een winkel gaan als je terug bent van vakantie.

Kan ik naar elke Decathlon-winkel gaan?

Ja, geen enkel probleem.

Wat moet ik doen in afwachting van het terugbrengen van het product?

Zet het horloge uit, laad het niet meer op en gebruik het ook niet meer.

Ik wil de gegevens van mijn trainingen en de reeds uitgevoerde runs niet kwijtraken, wat moet ik doen?

Je kunt je gegevens altijd raadplegen via Decathlon Connect of Decathlon Coach. Als je voor een nieuw KIPRUN GPS 500 BY COROS-horloge gaat, kun je je Decathlon-account koppelen in de Coros-app en zo al je gegevens op dezelfde plek blijven bewaren.

Mijn horloge is voor reparatie in het atelier, wat moet ik doen?

Je product zal dan niet worden teruggegeven vanwege deze veiligheidswaarschuwing => Je kunt dan naar de winkel gaan om een โ€‹โ€‹terugbetaling van je product te krijgen.

Kan ik geen nieuw vervangend product krijgen?

Er is geen vervangend product maar je kunt wel naar de winkel gaan om je door een van onze medewerkers te laten adviseren over een ander model (bijv. de GPS 500 by COROS)

Wat gebeurt er met mijn product dat ik naar de winkel terugbreng?

In het kader van deze actie is het product een defect en potentieel gevaarlijk artikel => het moet worden vernietigd en onbruikbaar worden gemaakt overeenkomstig de wetten of regels van het land inzake de vernietiging van elektronische producten ย 

Ik woon niet meer in Frankrijk, Belgiรซ of Zwitserland en er is geen Decathlon-winkel bij mij in de buurt, wat moet ik doen?

Neem contact met ons op via het gratis nummer: 08 05 38 38 49 van maandag tot vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur (behalve op feestdagen).