De garantie voor je basketbalpaal van Decathlon

De garantie voor je basketbalpaal van Decathlon

Heb je een van onze basketbalpalen gekocht? We vertellen je alles over de garantie: geldigheid, termijn ... Volg onze gids!

De garantie op onze basketbalpalen

Wat zijn de garantievoorwaarden van mijn basketbalpaal?

Onze basketbalpalen hebben een garantieperiode van vijf jaar vanaf de aankoopdatum, in onze verkooppunten en op de website decathlon.be.

Je kunt een beroep doen op deze garantie om defecte onderdelen te laten vervangen of om het product om te ruilen voor een identiek product of een product van hetzelfde gamma bij schade veroorzaakt door normaal gebruik van het product, onder omstandigheden die in overeenstemming zijn met het beoogde gebruik.

De garantie geldt op alle onderdelen die als defect worden erkend en eventuele productiefouten van de basketbalpaal.
De garantie geldt niet bij:

  • Normale slijtage (krassen, verkleuringen …);
  • Schade ontstaan door een val, stoten of abnormaal gebruik;
  • Defecten door gebrekkig onderhoud (dop van de buis verloren of weggenomen, opbergen van de paal op een vochtige, modderige plek, niet-behandeling van roest, gebruik van schoonmaakmiddelen, enz.);
  • Gebreken als gevolg van het niet in acht nemen van de montage-, veiligheids- of gebruiksvoorschriften.
Je kunt aanspraak maken op deze garantie door met je aankoopbewijs naar onze dichtstbijzijnde winkel te gaan of contact op te nemen met onze adviseurs via de servicepagina over je product.

Onze adviseurs zullen een diagnose uitvoeren om vast te stellen of het probleem onder de garantie valt.

Belangrijk om weten is dat de transportkosten ten laste van de klant zijn.

Deze commerciële garantie sluit de wettelijke garanties die van toepassing zijn in de verschillende landen niet uit.

De garantie op onze basketbalpalen

De garantie geldt voor een normaal gebruik van de basketbalpaal:


1- Gebruik met de juiste intensiteit en op het juiste niveau:

  • Onze producten uit de reeks "100" zijn ontwikkeld voor beginnende spelers die af en toe (minder dan één keer per week) spelen met lage intensiteit;
  • Onze producten uit de reeksen "500" en "700" zijn ontwikkeld voor gevorderde spelers die regelmatig (één tot twee keer per week) spelen met gemiddelde intensiteit;
  • Onze basketbalpaal “B900” is ontwikkeld voor ervaren spelers die regelmatig (minstens één tot twee keer per week) spelen met hoge intensiteit.
Opgelet: Het is verboden om aan de ring van onze basketbalpalen te hangen en onze palen zijn niet geschikt voor gebruik in verenigingen (clubs, scholen ...). De garantie geldt dus niet voor dergelijk gebruik.


2- Verplaatsen volgens de voorschriften.
  • Je kunt onze basketbalpaal B100 niet verplaatsen. Er is een groot risico op schade als je de paal over de grond schuift;
  • Onze basketbalpalen B100 Easy en B700 kun je regelmatig verplaatsen dankzij de wieltjes;
  • Onze basketbalpalen "BOX" kun je bij elk gebruik opbergen en verplaatsen, op voorwaarde dat je de paal inklapt.
3- Correcte montage en onderhoud.

De garantie geldt enkel in de volgende gevallen:
  • Het product is correct gemonteerd door de voorschriften in de handleiding strikt te volgen.
  • Het product is op de juiste manier onderhouden:
- Alle doppen van de buizen zijn aanwezig of vervangen, roestplekken zijn behandeld met de geschikte lak, de correcte werking is regelmatig gecontroleerd.
- Het product is gereinigd zonder agressieve schoonmaakmiddelen.

Opgelet

De garantie geldt niet bij ongevallen, nalatigheid of opzettelijke schade en dient niet als verzekering.
Als bijvoorbeeld een tak van een boom valt en een onderdeel beschadigt, is dat een ongeval. In dat geval geldt de garantie niet.
Als het probleem niet onder de garantie valt, is reparatie altijd mogelijk, maar op kosten van de klant.

De garantie op onze basketbalpalen

Je kunt al onze basketbalpalen thuis zelf repareren.

Controleer eerst het model van het product (de naam staat meestal op de paal of het backboard). Vervolgens kun je de referentie van het onderdeel dat je nodig hebt terugvinden op de supportpagina van je product of op de website decathlon.be.

Sommige basketbalpalen hebben ook een QR-code op de paal die je meteen kunt scannen.

Om aanspraak te maken op de garantie vraag je assistentie aan via het formulier onderaan de pagina of neem je contact op met het atelier van je winkel.

De technicus zal vaststellen of het probleem onder de garantie valt en je informeren over de beschikbaarheid en de leveringstermijn van het onderdeel.

Je kunt het reserveonderdeel bestellen via de website decathlon.be of op deze supportsite door naar de pagina van je product te gaan.

Controleer eerst het model van je basketbalpaal. De naam staat meestal op het backboard. Scan vervolgens de QR-code om het artikelnummer te vinden decathlon.be of de support-pagina van je basketbalpaal.

Om aanspraak te maken op de garantie vraag je assistentie aan via het formulier op de supportpagina van je product of neem je contact op met het atelier van je winkel. De technicus zal je informeren over de beschikbaarheid en de leveringstermijn van het onderdeel.

Opgelet

Onze producten zijn ontwikkeld om zelf de onderdelen bij je thuis te vervangen, zonder dat je naar de winkel moet komen.

Op deze supportsite vind je alle nuttige informatie voor een goede montage, zoals handleidingen en reparatievideo's voor elk defect.

Bij een probleem helpen onze specialisten je graag verder om het reserveonderdeel te krijgen en je te begeleiden bij de reparatie.