ELEKTRISCHE FIETS ORIGINAL 900E

REF: 8399929

ELEKTRISCHE FIETS ORIGINAL 900E

2017

In verkoop sinds: 2018

Voor moeiteloze verplaatsingen en ritjes over verharde en onverharde wegen en paden.

 

DE TROEVEN:

AUTONOMIE VAN DE BATTERIJ: Ongeveer 50 km in stand 2. Batterij van 36V 11.6 Ah (418Wh).

STUURCOMFORT: Voor- en achtervering. Ergonomische handgrepen en zadel. Terreinbanden.

GEBRUIKSGEMAK: Eenvoudig schakelen, 1 shifter voor 7 versnellingen.

VERSTELBAAR: Je kan het zadel en het stuur in hoogte regelen en kantelen, voor een comfortabele zithouding.

GOED AFLEESBAAR: Grote display met een prima contrast, bediening van de trapondersteuning aan het stuur.

VEILIGHEID: Met stoplichten

Gebruikshandleiding

  • ELEKTRISCHE FIETS ORIGINAL 900E

    Op zoek naar de handleiding van je fiets? Gewoon even op downloaden klikken.

Ce-certificaat

  • ELEKTRISCHE FIETS ORIGINAL 900E

    Heb je het CE-certificaat van je fiets nodig? Gewoon even op downloaden klikken.

Subsidies bij de aankoop

  • subventions-pictogramme

    Heel wat Belgische gemeenten geven een subsidie of premie€ bij de aankoop van een elektrische fiets. Informeer je gerust even.

Eerste gebruik

Wat is de goede bandendruk?

Op een elektrische fiets moet je nog meer letten op de druk in je banden. De wielen krijgen het immers zwaar te verduren door de motor en het gewicht van de fiets.

Om het risico op lekrijden te beperken en langer te kunnen rijden, zet je de banden van je elektrische fiets best op 3 tot 4 bar.

 

Controleer voor elk ritje de druk in je banden.

Hoe lang duurt het voor de batterij is opgeladen?

Als ze volledig is leeggelopen duurt het 6,5 uur voor de batterij weer helemaal vol is.

ELEKTRISCHE FIETS ORIGINAL 900E
Hoe bewaar ik de batterij?

Je bewaart de batterij best in een koele (tussen +10°C en +25°C) en droge ruimte, uit de zon.

Bewaar de batterij niet leeg (1 knipperend lampje), als ze dan diep ontlaadt, dan kan het zijn dat ze onbruikbaar wordt.

 

Denk eraan om de batterij (zelfs al gebruik je ze niet) minstens om de 3 maanden te herladen, om diepontlading te vermijden. 

Bij langdurige stockage (meer dan 3 maanden zonder gebruik), zet je de batterij best in slaapstand. Zo kan je ze gemakkelijker bewaren en hoef je ze niet geregeld te herladen.

 

 

Bij langdurige stockage (meer dan 3 maanden zonder gebruik), zet je de batterij best in slaapstand.

ELEKTRISCHE FIETS ORIGINAL 900E
Moet ik wachten tot de batterij helemaal leeg is voor ik ze weer oplaad?

Neen, batterijen met lithium-ioncellen hebben geen geheugeneffect, je kan ze dus op elk moment weer opladen.

 

We raden je zelfs aan om ze regelmatig op te laden, om de goede werking intact te houden.

Moet je trappen om ondersteuning te krijgen?

Ja, ORIGINAL 700 is een fiets met, het woord zegt het al, elektrische trapondersteuning.

 

Het komt er dus op neer dat je geen aandrijving krijgt als je niet trapt (werkt de motor ook als je niet trapt, dan rijd je eigenlijk met een bromfiets en gelden er andere, strengere gebruiks- en veiligheidsvoorwaarden).

 

Een trapsensor ter hoogte van het trapstel geeft de informatie door naar de boordcomputer van de fiets, die de motor dan inschakelt.

 

De motor schakelt ook meteen weer uit wanneer je remt of stopt met trappen.

Bij de eerstvolgende pedaalslag zal de motor weer inschakelen en trapondersteuning geven.

ELEKTRISCHE FIETS ORIGINAL 900E
Laadt de batterij op terwijl ik fiets?

Neen, er is geen 'dynamo-effect'. Je hebt bepaalde systemen waarbij de batterij wordt opgeladen door te rollen of te remmen, maar het rendement van die technologieën is nogal pover: je moet enkele tientallen kilometers rijden voor je 1 km extra batterijvermogen hebt opgewekt.

Waar kan ik een tweede batterij kopen?

Je kan een nieuwe batterij aanschaffen in het Atelier van je Decathlon-winkel.

 

Loop gerust even langs bij je Atelier om er eentje te kopen of te bestellen.

ELEKTRISCHE FIETS ORIGINAL 900E
Mag ik fietsen in de regen? zijn de onderdelen waterdicht?

De batterij is perfect geschikt om mee te fietsen in de regen, maar je mag ze niet onderdompelen of schoonspuiten met een hogedrukreiniger.

 

Hetzelfde geldt trouwens voor de display en de andere onderdelen en elektrische kabels.

We raden je niettemin aan om je fiets op een droge plek te stallen.

ELEKTRISCHE FIETS ORIGINAL 900E
Mag ik de batterijlader laten insteken, ook als de batterij weer helemaal vol is?

Ja hoor, de batterij en de lader zijn voorzien om de klok rond ingeplugd te blijven.

 

Als de batterij volledig is opgeladen, schakelt de lader uit. Al blijft hij wel onder spanning staan.

ELEKTRISCHE FIETS ORIGINAL 900E
Kan ik fietsen met een lege batterij?

Dit is een fiets met trapondersteuning. Het is dus perfect mogelijk om te fietsen zonder die ondersteuning

 

Je zal dan wel stevig moeten doortrappen, want uiteraard blijft je fiets evenveel wegen.

ELEKTRISCHE FIETS ORIGINAL 900E
Wat bij problemen met mijn elektrische fiets?

In de rubriek 'IK HEB EEN PROBLEEM' vind je een hele lijst met veelgestelde vragen om je te helpen eventuele moeilijkheden te verhelpen die je met je elektrische fiets ondervindt.

 

Via het assistentieformulier kan je ook terecht bij onze specialisten. Zij antwoorden met plezier op al je vragen en helpen je om je probleem op te lossen.

 

Of loop gewoon even langs bij het Atelier van je Decathlon-winkel, daar kijken onze fietsexperts graag even naar je fiets.

ELEKTRISCHE FIETS ORIGINAL 900E
Wat met een versleten batterij?

Als je batterij versleten is, breng ze dan binnen bij je Decathlon-winkel. Daar zorgt men ervoor dat ze gerecycleerd wordt door een gespecialiseerde firma.

ELEKTRISCHE FIETS ORIGINAL 900E
Wat als ik vergeet de display uit te schakelen?

Geen nood, de fiets schakelt automatisch uit na een paar minuten.

Hoe lang gaat de batterij mee?

Je krijgt 2 jaar garantie op de batterij.

Wat is de autonomie van de batterij?

De autonomie van je elektrische fiets hangt af van tal van factoren:

 

> DE BELASTING VAN DE FIETS: Hoe zwaarder de fiets, hoe minder ver je kunt rijden.

 

> DE ROUTE: Als je veel moet klimmen, heb je minder autonomie.

 

> DE BANDENDRUK: De batterij gaat langer mee bij een bandendruk tussen 3,5 en 5 bar.

 

> DE BUITENTEMPERATUUR: De autonomie neemt af bij koud weer

 

> DE GEBRUIKTE ONDERSTEUNINGSMODUS: We raden je aan de ondersteuningsstand wat lager te zetten bij laag batterijpeil.

 

> DE TRAPFREQUENTIE: > Hoe harder je trapt, hoe verder je komt

 

> DE GOEDE NALEVING VAN DE OPLAAD- EN BEWAARINSTRUCTIES VAN DE BATTERIJ

 

Voor de ORIGINAL 900E bedraagt de gemiddelde autonomie 50 km (in stand 2). Door alle instructies goed na te leven, ben je zeker van een optimale autonomie van je elektrische fiets.

ELEKTRISCHE FIETS ORIGINAL 900E
Kan ik een kinderstoeltje monteren op de original 900e?

Neen, de Original 900E is een volledig geveerde fiets met een verende voorvork en vering op het frame, onder het zadel.

Door die middenvering kan je geen kinderstoeltje monteren op deze fiets, de goede werking zou aanzienlijk beperkt worden.

Op welke fietsdrager kan ik mijn elektrische fiets vervoeren?

Deze fiets kan je vervoeren op de Thule Europower-dragers, te koop bij Decathlon.

Op dit model, een trekhaakdrager, kan je tot twee e-bikes vervoeren.

ELEKTRISCHE FIETS ORIGINAL 900E
Wat is de voetgangermodus?

De voetgangermodus is een handig hulpmiddeltje om je fiets te verplaatsen wanneer je ernaast wandelt. Bijzonder nuttig als je bijvoorbeeld uit een fietsenstalling met een helling stapt enz.

 

 

Dankzij de voetgangermodus hoef je je niet in te spannen om je fiets voort te duwen.

 

 

Om deze stand in te schakelen, zet je de display aan door lang op 'ON/OFF' te duwen. Vervolgens druk je lang op de '+'-knop. Let wel op, de fiets schakelt nu in en zal met een constante snelheid van 6 km/u voortrijden.

Gebruik deze functie niet wanneer je op de fiets zit, dat kan de levensduur van de motor schaden.

ELEKTRISCHE FIETS ORIGINAL 900E
Wat is de slaapstand van de batterij?

Met de slaapstand kan je de batterij langdurig (tot 1 jaar) stockeren zonder dat je ze geregeld hoeft te herladen, én zonder de capaciteit aan te tasten.

 

Om de batterij in slaapstand te zetten, duw je 10 seconden op de knop van de batterij, tot de ledlampjes doven. 

 

Laad de batterij op met de lader om ze weer te 'wekken'.

ELEKTRISCHE FIETS ORIGINAL 900E
Hoe lang kan je de batterij bewaren zonder te herladen?

De batterij is voorzien van een slaapstand, zodat je ze langdurig kunt opbergen zonder ze geregeld te moeten herladen.

Zodra ze in slaapstand staat, kun je de batterij tot een jaar stockeren zonder te herladen, veilig en zonder dat de werking wordt aangetast.

 

 

Bewaar je de batterij zonder ze in slaapstand te zetten, dan moet je ze om de 3 maanden opladen om de capaciteit intact te houden.

ELEKTRISCHE FIETS ORIGINAL 900E

Ik heb een probleem

Ik ben de sleutel / het slot kwijt

Je kan het slot laten vervangen in het Atelier van je Decathlon-winkel.Er wordt dan een nieuw slot geïnstalleerd, en je krijgt van ons een nieuwe set sleuteltjes.

 

Loop gerust even langs bij je Atelier om de beschikbaarheid en levertermijn van dit onderdeel te checken.

ELEKTRISCHE FIETS ORIGINAL 900E
De batterij laadt niet op

1. Controleer of er geen vuil het opladen belemmert

De connectoren van de lader en van de batterij moeten schoon zijn, er mogen geen vuilresten op zitten die het goede contact tussen lader en batterij hinderen.

 

2. Controleer de aansluiting Batterij > Lader > Stroomnet

> Check even of je wel de lader gebruikt die je bij Decathlon hebt gekregen.

 

 

> Sluit de lader aan op de batterij en op een stopcontact.

 

Vaste oranje ledindicator = de batterij wordt opgeladen

Vaste groene ledindicator = de batterij is opgeladen

Knipperende ledindicator = probleem bij het opladen

 

Is je batterij volledig ontladen, dan duurt het 6,5 uur voor ze weer vol is.

 

Als het probleem aanhoudt, laat het ons dan even weten of ga langs bij het Atelier van je Decathlon-winkel.

ELEKTRISCHE FIETS ORIGINAL 900E
De trapondersteuning valt voortdurend weg

1. Controleer of de batterij goed is opgeladen

Als de batterij bijna leeg is, dan is het perfect mogelijk dat de ondersteuning in schokken komt alvorens de batterij helemaal leegloopt.

 

> Druk op de batterijknop

> Check of er minstens één ledlampje aanspringt

> Als alle ledlampjes gedoofd blijven of het eerste of tweede ledlampje knippert, dan is het tijd om de batterij op te laden

 

 

2. Controleer of de batterij schoon is, goed ingeklikt en vergrendeld

 

> Controleer of de batterijcontacten en de behuizing schoon zijn en in goede staat.

 

> Je moet de batterij zo ver mogelijk in de behuizing schuiven.

Je moet een klikgeluid horen, dat geeft aan dat de batterij goed is geplaatst.

 

Vervolgens vergrendel je de batterij en neem je de sleutel uit.

 

3. Controleer de aansluiting van de trapsensor

 

> Zoek de kabel van de trapsensor, die achter het zadel is verbonden met de regeleenheid. Het gaat om de dunste kabel.

 

> Koppel de aansluiting los en check of de connectoren van de trapsensor in goede staat zijn. Er mogen geen pinnetjes geplooid zijn. Sluit de connector opnieuw en schuif hem zo diep mogelijk terug, gebruik de kleine pijltjes als referentie (die moeten mooi tegenover elkaar staan voor je de connectoren terug in elkaar schuift).

 

 

4. Check of de sensor de magneten goed heeft gedetecteerd.

 

> Maak met een vochtig doekje de magneetschijf op de achterkant van het trapstel schoon.

Stof of resten strooizout kunnen de magneten afdekken, wat de goede werking van de trapondersteuning belemmert.

 

 

De trapondersteuning moet hard zwoegen

1. Controleer de bandendruk

 

> De bandendruk is een cruciale factor in de doeltreffendheid van de elektrische trapondersteuning. Daarom check je voor elk ritje best even of de druk in de banden tussen de 3 en de 4 bar ligt.

 

 

2. Overlaad de fiets niet

De elektrische trapondersteuning schakelt niet in of hapert

De trapondersteuning schakelt in na een paar pedaalslagen, en op voorwaarde dat je een ondersteuningsmodus hebt ingeschakeld.

Krijg je desondanks toch geen ondersteuning, volg dan deze instructies:

 

1. Check of de batterij is opgeladen

> Duw op de knop op de batterij

> Er moet minstens één ledlampje aanspringen

> Zie je een knipperende led, dan moet je de batterij opladen

 

2. Controleer of de batterij schoon is, goed ingeklikt en vergrendeld

 

> Controleer of de batterijcontacten en de behuizing schoon zijn en in goede staat.

> Je moet de batterij zo ver mogelijk in de behuizing schuiven.

Je moet een klikgeluid horen, dat geeft aan dat de batterij goed is geplaatst.

Vervolgens vergrendel je de batterij en neem je de sleutel uit.

 

 

3. Controleer alle aansluitingen van de fiets: remmen, motor, display, trapsensor, regeleenheid (de regeleenheid is de centrale bedieningsunit van de elektronica; hij zit net achter de batterij, op de bagagedrager)



Om de aansluitingen te controleren, moet je de neopreenmantels rond de kabels even openen of verschuiven.

Koppel elke aansluiting los en controleer of elke connector nog in goede staat is en of alle pinnetjes nog mooi recht zitten voor je de aansluiting herstelt.

Dat doe je door de mannelijke en vrouwelijke connector tegenover elkaar te plaatsen en de markeerpijltjes mooi uit te lijnen voor je alles in elkaar schuift (er mag geen speling zijn, je mag de kleur van de connectoren ook niet meer zien).

 

Doe hetzelfde met de aansluiting van de motor en de drie andere connectorparen achter het zadel.

 

4. Test de trapondersteuning

> Zet de display aan met de ON/OFF knop

> Stap op de fiets en trap (je moet een paar keer trappen voor de elektrische ondersteuning inschakelt).

 

Als het probleem aanhoudt, neem dan gerust contact op via het assistentieformulier, of ga even langs bij het Atelier van je Decathlon-winkel.

De autonomie is heel laag of minder

1. Check of je de gebruiks- en bewaarinstructies goed volgt

 

De autonomie van je elektrische fiets hangt af van verschillende factoren:

 

> DE LADING VAN DE FIETS: De autonomie neemt af als je de fiets overlaadt

 

> DE ROUTE: Hellingen beperken de autonomie van de batterij

 

> DE BANDENDRUK: Je komt verder met een bandendruk tussen 3,5 en 5 bar..

 

> DE BUITENTEMPERATUUR: Bij koud weer kan je minder kilometers doen (soms tot wel 50 % minder)

 

> DE GEBRUIKTE ONDERSTEUNINGSMODUS: We raden je aan om een andere ondersteuningsmodus te kiezen bij laag batterijpeil.

 

> DE TRAPFREQUENTIE: Hoe harder je trapt, hoe verder je komt

 

> DE GOEDE NALEVING VAN DE OPLAAD- EN BEWAARINSTRUCTIES VAN DE BATTERIJ

 

Voor de ORIGINAL 900E bedraagt de gemiddelde autonomie 50 km (in stand 2). Door alle instructies goed na te leven, ben je zeker van een optimale autonomie van je elektrische fiets.

 

 

2. Een oudere batterij kan wat van haar vermogen verliezen

 

De autonomie neemt dan af. Vraag gerust om wat meer info aan het Atelier van je Decathlon-winkel, daar kunnen ze de gezondheidstoestand van je batterij checken.

ELEKTRISCHE FIETS ORIGINAL 900E
De display schakelt niet in

1. Check of de batterij is opgeladen

> Duw op de knop op de batterij

> Er moet minstens één ledlampje aanspringen

> Zie je een knipperende led, dan moet je de batterij opladen

 



2. Controleer of de batterij schoon is, goed ingeklikt en vergrendeld

 

> Controleer of de batterijcontacten en de behuizing schoon zijn en in goede staat.

> Je moet de batterij zo ver mogelijk in de behuizing schuiven.

Je moet een klikgeluid horen, dat geeft aan dat de batterij goed is geplaatst.

Vervolgens vergrendel je de batterij en neem je de sleutel uit.

 

 

3. Controleer de goede aansluiting van de kabel tussen display en regeleenheid (de centrale unit op de bagagedrager, net achter de batterij)

 

> Zoek de aansluiting van de accessoirekabel (de elektrische kabel die vooraan de fiets vertrekt en achter het zadel op de regeleenheid is aangesloten).

 

> Koppel de aansluiting los

 

> Controleer de staat van elke connector

 

> Herstel de aansluiting. Plaats daarvoor de mannelijke en vrouwelijke connectoren tegenover elkaar, en let erop dat de markeerpijltjes mooi uitgelijnd zijn voor je ze in elkaar schuift.

 

 

4. Controleer de aansluiting van het bedieningsscherm

 

> Schuif vooraan de fiets de neopreenhoes langs de kant van de display weg, je ziet nu de set connectoren van de display (zwarte kleur).

 

> Ga nu op dezelfde manier te werk om de aansluiting van de display te checken.

 

 

5. Zet het scherm aan met een lange druk op de ON/OFF-knop

 

Houdt het probleem aan, neem dan contact op via het assistentieformulier of ga langs het Atelier van je Decathlon-winkel.

Mijn fiets is nieuw, maar de batterij lijkt niet te werken

Nieuwe batterijen staan standaard in slaapstand, zo behouden ze hun volle vermogen.

Bij het eerste gebruik moet je de batterij aansluiten op de lader en op een stopcontact om ze te activeren.

Als het probleem aanhoudt, neem dan gerust contact op via het assistentieformulier, of ga even langs bij het Atelier van je Decathlon-winkel.

ELEKTRISCHE FIETS ORIGINAL 900E
Er knippert een led op de batterij, of er branden helemaal geen leds

> De 1ste ledindicator knippert: De batterij is bijna leeg en moet opgeladen worden. Sluit ze aan op de lader en steek die in het stopcontact.

 

> De 2de ledindicator knippert: De batterij is in 'onderspanningsbeveiliging' gegaan door onjuist gebruik of door een lange periode zonder opladen. Sluit ze zodra het kan aan op de oplader en op het stroomnet, om ze op te laden en de beveiliging op te heffen

 

> Knippert er nog een andere led, of meerdere leds, dan is de batterij defect. Je brengt je batterij dan best terug naar de winkel, daar zal men ze volledig onderzoeken.

ELEKTRISCHE FIETS ORIGINAL 900E
De elektrische trapondersteuning schakelt niet uit wanneer ik rem

In principe moet de elektrische trapondersteuning uitschakelen wanneer je aan een van de remhendels trekt.

Is dat niet het geval, check dan of de aansluitingen van de twee remhendels in goede staat zijn, én goed verbonden.

 

 

> Open de twee neopreen kabelmantels vooraan de fiets om de remconnectoren bloot te leggen (gele aansluitingen)

 

> Koppel de twee aansluitingen los

 

> Controleer de staat van elk connectorpaar

 

> Herstel de aansluiting. Dat doe je door de mannelijke en vrouwelijke connector tegenover elkaar te plaatsen en de markeerpijltjes mooi uit te lijnen voor je alles in elkaar schuift (er mag geen speling zijn, en de gele kleur mag niet meer te zien zijn).

 

 

 

Als het probleem aanhoudt, neem dan gerust contact op via het assistentieformulier, of ga even langs bij het Atelier van je Decathlon-winkel.

De remmen werken niet zoals het hoort

Een elektrische fiets vraagt heel wat van de remblokken.

 

Het gewicht, in combinatie met de veel hogere gemiddelde snelheid dan bij een klassieke fiets, en het feit dat je hem quasi dagelijks en in alle weersomstandigheden gebruikt, maken dat de remblokken vrij snel slijten.

Voor je eigen veiligheid én voor het remvermogen en de levensduur van je velgen is het daarom belangrijk dat je de blokken vervangt zodra je de eerste tekenen van slijtage opmerkt: minder remkracht, ongewoon geluid, zwarte sporen op de velgen enz.

 

In de remblokken zijn groeven getrokken om het water goed af te voeren. Zijn die groeven verdwenen of nog nauwelijks zichtbaar, dan zijn de remblokken aan vervanging toe!

Hoe je ze vervangt, dat zie je in het instructiefilmpje, te vinden in de onderhoudsrubriek.

 

En in het menu 'onderdelen' kan je je remblokken bestellen.

Of loop gewoon even langs bij een van onze Decathlon-ateliers, daar doen ze de vervanging snel en vakkundig.

ELEKTRISCHE FIETS ORIGINAL 900E
Het scherm toont een foutmelding

FOUT 06: BATTERIJ IN ONDERSPANNING

Herlaad de batterij.

 

FOUT 07: BATTERIJ IN OVERSPANNING

De fiets gaat in veiligheid door overspanning in het systeem. Je gaat best even langs in het Atelier van je Decathlon-winkel met je fiets en de batterij, daar zal men een volledige diagnose doen.

 

FOUT 08: MOTORPROBLEEM

Er zit ergens een defect in de motor. Ga langs bij het Atelier van je Decathlon-winkel met de fiets, de batterij en de sleutels van het batterijslot, zodat men een volledige controle kan doen.

 

FOUT 09: KORTSLUITING IN DE MOTOR

Controleer of de motorconnector nog in goede staat is en aangesloten zoals het hoort.

Als het probleem desondanks aanhoudt, ga dan even met je fiets langs in een van onze Ateliers voor een volledige check-up.

 

FOUT 10: OVERVERHITTING VAN DE REGELEENHEID

De regeleenheid is oververhit en moet afkoelen. Schakel de elektrische trapondersteuning uit en laat de fiets even rusten in een koele ruimte, uit de zon.

Als het probleem desondanks aanhoudt, ga dan even met je fiets langs in een van onze Ateliers voor een volledige check-up.

 

FOUT 11: PROBLEEM MET DE TEMPERATUURSENSOR VAN DE REGELEENHEID

Er zit ergens een defect in de regeleenheid. Ga langs in het Atelier van je Decathlon-winkel met de fiets, de batterij en de sleutels van het batterijslot, zodat men daar een volledige diagnose kan doen.

 

 

FOUT 12: HET ELEKTRISCH SYSTEEM GAAT IN VEILIGHEID

Controleer of alle aansluitingen op de fiets wel goed vast zitten.

Als het probleem desondanks aanhoudt, ga dan even met je fiets langs in een van onze Ateliers voor een volledige check-up.

 

FOUT 13: PROBLEEM MET DE TEMPERATUURSENSOR VAN DE BATTERIJ

Er zit ergens een defect in de batterij. Ga langs in het Atelier van je Decathlon-winkel met de fiets, de batterij en de sleutels van het batterijslot, zodat men daar een volledige diagnose kan doen.

 

FOUT 14: PROBLEEM MET DE TEMPERATUURSENSOR VAN DE MOTOR

Controleer of de motorconnector nog in goede staat is en aangesloten zoals het hoort.

Als het probleem desondanks aanhoudt, ga dan even met je fiets langs in een van onze Ateliers voor een volledige check-up.

 

FOUT 22: COMMUNICATIEFOUT TUSSEN DE BATTERIJ EN DE REGELEENHEID

Er is een probleem met de batterij of de regeleenheid. Ga even langs in het Atelier van je Decathlon-winkel met je fiets, de batterij en de sleutels van het batterijslot, zodat men daar alles even kan nakijken.

 

FOUT 30: GEBREKKIGE COMMUNICATIE TUSSEN DE DISPLAY EN DE REGELEENHEID

Controleer de staat en de goede koppeling van de aansluitingen tussen de display en de regeleenheid van de fiets (die vind je in de batterijbehuizing achter het zadel)

ELEKTRISCHE FIETS ORIGINAL 900E

Assistentie nodig?

Ik onderhoud mijn fiets

Omdat een regelmatig onderhoud nodig is om de goede werking en de levensduur van je fiets te verzekeren, zetten we hier wat onderhoudstips op een rij.

1. De druk in je banden neemt af met de tijd, dat is perfect normaal! Je controleert dus best om de maand de bandendruk (die moet tussen de 3 en de 4,5 bar bedragen). Door rond te rijden met te weinig druk in je banden neemt de autonomie van de batterij af, moet je harder trappen én verhoog je de kans op lekrijden.

2. Laad de batterij minstens om de 3 maanden op om de capaciteiten ten volle te benutten.

3. Gebruik je ze een lange periode niet, zet de batterij dan in slaapstand.

4. Bewaar de batterij in een droge ruimte, op een gematigde temperatuur en uit de zon.

5. Bij elke ingreep aan je elektrische fiets (schoonmaak, mechanisch of elektrisch onderhoud) moet je er zeker op letten dat hij niet onder stroom staat. Verwijder altijd eerst de batterij!

ELEKTRISCHE FIETS ORIGINAL 900E

Ik wil onderdelen bestellen voor dit product

Je hebt een reserveonderdeel nodig voor je fiets? Hieronder vind je alle beschikbare wisselstukken.

Technische specificaties

FRAME

Aluminium frame met ingebouwde achterdemper. Let op, op deze fiets kan je geen kinderstoeltje monteren.

 

VOORVORK

Geveerde voorvork in aluminium 6061 (met veer).

 

STUUR / BALHOOFD / STUURPEN

Halfverhoogde stalen stuurstang.

Verstelbare en richtbare stuurpen. 

 

TRANSMISSIE

Freewheel met 7 versnellingen (14/16/18/20/22/24/28)

Transmissie met enkel blad van 38 tanden.

Schakelen met trekshifter, voor meer precisie

Aluminium cranks

Roestvrije SRAM-ketting

 

 

BATTERIJ / MOTOR

Lithium Ion-batterij van 36V 11.6Ah (418Wh)

Brushless-motor van 250W, aandrijving op het achterwiel

Motorkoppel van 30Nm

3 ondersteuningsmodi en 'walk'-stand

 

REMMEN

V-brakes voor- en achteraan, met aluminium remhoeven.~Goed om weten: op een elektrische fiets zijn de remblokken sneller versleten dan op een klassieke fiets. Dat heeft alles te maken met het gewicht van de fiets en met het motorvermogen.

 

ZADEL / ZADELPEN

Ergonomisch gelzadel.

Zadel met snelspanner.

Zadelpen met ingewerkte slede.

Je kan het zadel heel snel én zonder gereedschap bijregelen.

 

 

BANDEN / WIELEN

Dubbelwandige aluminium velgen, voor de stevigheid.

Allroundbanden voor verharde en onverharde weg.

Wielmaat: in maat M 26" x 1,75, in maat L 28" x 1.75

 

 

VERLICHTING

Ledverlichting voor- en achteraan, die je inschakelt door lang op de "-" knop van de display te duwen.

Het achterlicht gaat automatisch branden wanneer je remt. 

ELEKTRISCHE FIETS ORIGINAL 900E

Onze beloftes

B'TWIN geeft bij normaal gebruik levenslange garantie op het frame, de voorvork, het stuur en de stuurpen. Voor de andere onderdelen (de batterij en de elektrische en mechanische onderdelen, met uitzondering van slijtgevoelige onderdelen) en de werkuren geven we 2 jaar garantie vanaf de aankoopdatum.