GARANTIE OP DOMYOS-CARDIOFITNESSAPPARATEN VAN DECATHLON
GARANTIE OP DOMYOS-CARDIOFITNESSAPPARATEN VAN DECATHLON

De domyos-garantie

Heb je een Domyos-fitnessapparaat gekocht of ben je van plan er een te kopen en heb je vragen over de garantie op je product? We hebben deze pagina speciaal gemaakt om al je vragen te beantwoorden.

Ik heb een vraag over de domyos-garantie

Heb je vragen over de garantie op je Domyos-fitnessapparaat? Je vindt alle antwoorden hieronder.

Wat is de termijn van de domyos-garantie?

De wettelijke garantietermijn op Domyos-fitnessmateriaal is 2 jaar. 

Domyos geeft ook een commerciële garantie van 5 jaar op de structuur van je toestel.

De structuur is het geheel van de metalen onderdelen die in de fabriek aan elkaar zijn gelast.

Dit geheel is het frame van je apparaat.

De rest van het apparaat bestaat uit de onderdelen.

Deze garantie is enkel van toepassing op Domyos-producten (nieuw of tweedehands) die gekocht zijn bij DECATHLON (behalve bij Trocathlon) of zijn partners.

Om aanspraak te kunnen maken op de garantie kan een aankoopbewijs (factuur of kassabon) worden gevraagd.

Hoe kan je aanspraak maken op de domyos-garantie?

Onze supportsite en onze technische teams helpen je graag verder als je een vraag hebt of een probleem ondervindt met je product (button "ASSISTENTIE KLANTENDIENST FITNESS").

Op de site van de klantendienst hoef je alleen maar je product te selecteren om toegang te krijgen tot alle inhoud (veelgestelde vragen, reparatievideo's, onderhoudsadvies, reserveonderdelen, ...).

En als dat niet volstaat, bieden we je ook de mogelijkheid om assistentie aan te vragen om in contact te komen met onze lokale technische teams.

Onze technici streven ernaar je de meest geschikte oplossing te bieden:

- reparatie op afstand

- verzending van onderdelen naar jou thuis

- bezoek bij jou thuis indien nodig, afhankelijk van het ondervonden probleem.

Deze garantie is enkel van toepassing op Domyos-producten (nieuw of tweedehands) die gekocht zijn bij DECATHLON (behalve bij Trocathlon) of zijn partners.

Wat valt er niet onder de garantie?

De Domyos-garantie dekt het volgende NIET:

          - de normale slijtage van onderdelen (bijv.: beschermingsschuim),

          - niet-particulier gebruik van het product (bijv.: in sportgroepen, sportclubs, verenigingen ...) met uitzondering van semi-professionele producten,

          - een montage die niet in overeenstemming is met de handleiding die bij het product is meegeleverd,

          - niet-naleving van de gebruiks- en veiligheidsinstructies die bepaald zijn in de handleiding die bij het product is meegeleverd (bijv.: outdoor gebruik),

          - niet-naleving van opbergadviezen (niet buiten bewaren of op een plaats met sterke schommelingen in temperatuur en/of vochtigheid zoals een veranda, een garage …),

          - gebrekkig onderhoud van het product (bijv.: regelmatig aanspannen van de schroeven, reiniging van het product na gebruik),

          - het gebruik van agressieve onderhoudsproducten (bijv.: detergenten),

          - krassen, roest en verkleuring,

          - een schok of een val en meer in het algemeen elke oorzaak die geen verband houdt met de kwaliteit van het product.

DOMYOS behoudt zich het recht voor om, met behulp van alle nuttige en noodzakelijke maatregelen, te controleren of aan alle voorwaarden voor het toepassen van de garantie is voldaan (in het bijzonder door te vragen om van defecte onderdelen foto's / video's te sturen).

Hoelang blijven de onderdelen van mijn domyos-fitnessapparaat beschikbaar?

De onderdelen blijven beschikbaar tijdens de wettelijke garantieperiode van het product.

Sinds 2020 hebben we besloten om deze beschikbaarheid te verlengen tot 10 jaar na het einde van de levensduur van het product.

Het blijft echter mogelijk dat een oorspronkelijk onderdeel niet meer beschikbaar is. 

In dat geval bieden we een compatibel Domyos-onderdeel waarmee we gelijkwaardige of grotere gebruikersvoordelen kunnen garanderen. 

Wie zijn wij?

Een gepassioneerd team dat ten dienste staat van onze gebruikers en onze ontwerpteams om je de beste fitnesservaring te bieden.

We hebben permanent contact met onze technici over de hele wereld om jouw feedback te verzamelen.

We maken deel uit van het ontwerpteam van Domyos en stellen alles in het werk om ervoor te zorgen dat onze producten dankzij jou worden verbeterd.

Ten slotte zetten we ons elke dag in om alle informatie beschikbaar te stellen die nuttig is voor de montage, het onderhoud en de reparatie van Domyos-producten.