Ref: 8543080
Deze All Mountain-mountainbike is ontwikkeld om de hoogste toppen te bedwingen en volop te genieten in de afdalingen.
Een All Mountain-MTB met een framegeometrie die zich leent tot intensief en speels stuurwerk.
De gemiddelde aanbevolen bandendruk is 1,8 bar.
Wanneer je voor de eerste keer op je fiets gaat rijden, zijn de remblokjes en -schijven nog nieuw. Ze hebben dan nog niet hun optimale rendement.
Om het risico op een lekke band of beknelling van je binnenbanden te beperken, kan je de wielen van deze MTB omvormen tot TUBELESS-wielen.
Om je fiets TUBELESS te maken, heb je het volgende nodig:
- Antilekvloeistof:
1. Demonteer het wiel
2. Neem de buiten- en binnenband van de velg
3. Bevestig het velglint
4. Plaats een TUBELESS-ventiel langs de binnenkant, via het gaatje in de velg
5. Breng de antilekvloeistof aan
6. Monteer je nieuwe TUBELESS-band
7. Pomp de band stevig op, zodat hij zich goed op de velg zet
Lijkt dit je wat te moeilijk, ga dan gerust naar je dichtstbijzijnde DECATHLON-atelier om het klusje te laten uitvoeren.
Bij een lekke band, een kettingbreuk of elke andere vorm van pech heb je graag het juiste materiaal bij je tijdens je mountainbiketochten. We maakten een selectie van een aantal producten die ervoor zorgen dat je niet voor verrassingen komt te staan.
Tijdens de eerste ritten met je nieuwe fiets zijn er verschillende onderdelen die bewegen en zich nog moeten zetten.
2- In het kader van onze schadeverzekering van € 1, als je die hebt afgesloten (2 jaar geldig).
Jammer genoeg overkomt het ons allemaal wel eens.
De ondergrond (naalden, doorns, glas, spijkers, ...)
Draai het uiteinde van het buisje op het ventiel van de lekke band (met het ventiel omlaag en druk het buisje zonder los te laten op het ventiel, om het schuim erin te spuiten. De buitenband krijgt zijn vorm en hardheid terug, zodat je veilig naar huis kunt rijden.
2- Heb je onze schadeverzekering van 1 euro afgesloten, dan kan je je wiel laten repareren in een van de DECATHLON-ateliers.
3- Wil je je binnenband gewoon zelf repareren, bekijk dan de onderstaande instructiefilmpjes.
Er zijn verschillende redenen waarom je mogelijk moeilijk kunt schakelen (bladen).
Dat kan in een van onze Decathlon-ateliers of gewoon bij je thuis, door het volgende instructiefilmpje te volgen.
Je remgreep geeft te weinig weerstand en/of raakt je stuur voor je echt remt:
1- Controleer eerst of de onderste stelschroef (inbussleutel van 2 mm) aan je remgreep goed is afgesteld.
2- Controleer de slijtage van je remplaatjes.
3- Mogelijk moet je je remsysteem ontluchten.
Loop binnen in een van onze Decathlon-ateliers om je door een van onze vakmensen te laten helpen.
In deze filmpjes krijg je de nodige uitleg om je reparaties en vervanging van onderdelen zelf uit te voeren.
- Een achterwiel monteren/demonteren - Een lekke band herstellen
- Een binnenband vervangen - Stuurhoogte afstellen
- Een ketting herstellen - De derailleurpad vervangen
Ga zeker ook eens naar ons YouTube-kanaal waar je nog meer filmpjes kunt bekijken.
Om je fiets goed te reinigen, heb je een fietsreiniger, een spons en een borstel nodig.
Spoel je fiets eerst af met water.
Gebruik vervolgens een spons en een borstel om het reinigingsproduct efficiënt aan te brengen.
Vergeet niet om het product eerst te laten inwerken voordat je je fiets afspoelt.
Ga niet te dichtbij staan zodat je de mechanische elementen niet beschadigt.
Droog je fiets vervolgens af met een droge, schone en zachte doek.
Om je transmissie te reinigen en smeren heb je een ontvettingsspray, een aangepaste borstel en een smeermiddel nodig.
Bescherm eerst je schijf met een schone doek zodat er geen vet op kan komen.
Breng vervolgens de ontvettingsspray op de transmissie aan en wrijf met de borstel over de cassette, de ketting en de derailleurwieltjes.
Laat enkele minuten inwerken en ga vervolgens niet te dichtbij staan om je fiets af te spoelen.
Laat de transmissie even drogen voordat je begint te smeren.
Schud de bus met het smeermiddel en smeer je ketting aan de binnenkant voor de beste resultaten.
Om een lekke band te herstellen, heb je het volgende nodig: een pomp, een bak met water, een doek en een reparatieset voor binnenbanden.
Pomp de binnenband lichtjes op. Leg hem in een bak met water om het gaatje te vinden.
Als je het gaatje gevonden hebt, droog je de binnenband af met een doek. Wrijf met het schuurpapiertje zachtjes over de binnenband.
Hierdoor maak je de band klaar om de patch aan te brengen en zorg je ervoor dat de lijm goed blijft zitten.
Smeer een vrij grote hoeveelheid lijm rond het gaatje en wacht 3 tot 5 minuten.
Bevestig de patch op het gaatje en druk enkele minuten aan.
Nu moet je je binnenband alleen nog in je buitenband plaatsen!
Om de ketting te vervangen, heb je het volgende nodig: een kettingpons, een nieuwe ketting en een snelspanner.
Leg de ketting op het laatste tandwiel en op het kleinste blad.
Maak eerst de snelspanner los met een tang voor snelspanners en verwijder vervolgens de oude ketting uit de transmissie.
Leg de nieuwe ketting op het laatste tandwiel en het kleinste blad zodat je de juiste lengte eenvoudig kunt bepalen.
Span de ketting strak aan langs de bovenste leirol van het bovenste derailleurwieltje.
Gebruik de kettingpons om de ketting op de juiste lengte af te knippen.
Bevestig de snelspanner en laat de ketting met de pedalen ronddraaien tot de snelspanner bovenaan ligt. Duw met je hand om ervoor te zorgen dat de ketting in de juiste positie ligt.
Zijn bepaalde onderdelen aan vervanging toe? Hier vind je al onze onderdelen voor de MTB AM 100 HT.
ROCKRIDER geeft levenslange garantie op het frame, de stuurpen en het stuur (bij een normaal gebruik).
Voor de andere onderdelen bedraagt de garantie 2 jaar.
Tijdens de eerste ritten kunnen bepaalde onderdelen lichtjes bewegen. Daarom bieden we je gratis een controle aan van je MTB binnen de 6 maanden na je aankoop.