MTB ROCKRIDER XC 920 S

Ref: 8641560

MTB ROCKRIDER XC 920 S LTD AXS

2021

Deze MTB werd ontwikkeld om Cross Country- (XC) en XC-marathonwedstrijden te winnen.

Rij soepel dankzij de nieuwe draadloze SRAM GX AXS-transmissie.
De hoogwaardige componenten helpen je om topprestaties neer te zetten op je favoriete parcours.

Presentatie van de mtb rockrider xc 920 s ltd axs

Eerste gebruik

Kennismaking met de draadloze transmissie sram gx axs

De XC 920 S LTD is onze eerste MTB die uitgerust is met de draadloze SRAM Eagle AXS-transmissie.

Met dit revolutionaire product hoef je je geen zorgen meer te maken over kabels en buitenkabels, terwijl je soepeler en nauwkeuriger schakelt.

Maak kennis met de componenten van de Eagle AXS in deze video.

De mobiele sram axs-app downloaden en instellen

SRAM heeft een mobiele app ontwikkeld waarmee je de AXS-componenten kan configureren, afstellen, controleren en personaliseren.

Het eerste gebruik wordt gemakkelijker gemaakt met een korte tutorial wanneer je de app de eerste keer opent. Je kan deze tutorial trouwens steeds terugvinden in de "Settings" (het tandwielpictogram rechtsboven in het scherm).

Registreer je om toegang te krijgen tot alle mogelijkheden van de app en maak vervolgens verbinding met de componenten via bluetooth. Je kan ook meldingen activeren om te weten wanneer de batterij van de componenten moet worden opgeladen of wanneer een update nodig is.

Vervolgens kan je:
-Verschillende fietsprofielen aanmaken (als je je fiets met anderen deelt, als je meerdere fietsen hebt of als je de instellingen wilt veranderen op basis van je mountainbiketocht)
-Voor elk profiel het functioneren van de componenten personaliseren op basis van je rijstijl
-Je shifters gepersonaliseerd bedienen
-De prestaties en de staat van je MTB opvolgen, evenals het batterijniveau van de componenten
-De firmware van je AXS-componenten updaten

EERSTE GEBRUIK
Gebruik van de online tool axs web

AXS Web is een online tool die ontwikkeld werd voor fietsers die de werking van hun fiets beter willen begrijpen en meer plezier willen hebben tijdens het rijden.

Met deze tool kun je sensoren (vermogen, bandenspanning, elektronische transmissies) koppelen met de gps-fietscomputers van GARMIN en WAHOO

De tool biedt dezelfde functionaliteiten als de mobiele SRAM AXS-app, maar brengt bovendien al je ritgegevens samen in de vorm van een dashboard (versnellingswisselingen, gebruikte verzetten, vermogenszones, bandenspanning, enz.). Zo krijg je meer inzicht in hoe je rijdt en kun je vooruitgang boeken bij het mountainbiken.

EERSTE GEBRUIK
Het inrijden van de remmen

Als je fiets uit de winkel komt, zijn de schijven en de remblokken nog nieuw. Je kan dan nog niet op volle kracht remmen. Hard en continu remmen (bijv. tijdens het afdalen) kan dan oververhitting en "verglazing" van de remblokken veroorzaken.

Om dit fenomeen, waardoor je remmen compleet onbruikbaar worden, te voorkomen, raden we aan om je remmen in te rijden. Dit inremmen doe je door met elke rem 10 keer te remmen. Onder remmen verstaan we een krachtige snelheidsvermindering van 25 naar 5 km/u, zonder dat je het wiel blokkeert, en door slechts één rem per keer te gebruiken.

ALS een dun, glad en glanzend laagje zichtbaar is op je remblokken, is dat waarschijnlijk omdat ze verglaasd zijn. Om dit te verhelpen zodat je ze niet moet weggooien, kan je de remblokjes licht opschuren met relatief fijn schuurpapier (korrel 120). Draag handschoenen en een mondkapje als je dit doet. Daarna kan je de remblokken hermonteren en ze opnieuw inremmen.

HET INRIJDEN VAN DE REMMEN
De bandenspanning bepalen in tubetype-montage

De minimale en maximale bandenspanning in de originele montage met binnenband (Tubetype) staan vermeld op de flank van de band.

Hou er echter rekening mee dat het oppompen van de banden deels een kwestie van voorkeur is en dat de spanning zal afhangen van je gewicht, het terrein waarop je rijdt en je gevoel.
Je moet het juiste evenwicht vinden tussen traprendement (hoge bandenspanning) en comfort/grip (lage bandenspanning).

Je kan hiervoor het volgende doen:
Zoek een kort parcours (5 tot 10 minuten) met zo veel mogelijk verschillende ondergronden (modder, ruig terrein, wortels, kasseien…). Maak een ritje met je banden opgepompt tot de aanbevolen maximumspanning. Als je banden te hard opgepompt zijn en je onvoldoende comfort of grip voelt in de bochten, kan je de spanning verlagen. Herhaal dit tot je de optimale bandenspanning gevonden hebt.

Let wel op om niet onder de aanbevolen minimumspanning te zakken, want dan riskeer je snakebites en een lekke band.
Een correct opgepompte band is essentieel bij het mountainbiken. Controleer dus regelmatig je bandenspanning.

HUTCHINSON KRAKEN
De bandenspanning bepalen in tubeless-montage

TUBELESS rijden is een goede manier om voluit te genieten van de eigenschappen van je banden. De spanning is hierbij lager (ongeveer een halve bar) dan bij een Tubetype-band. Omdat de band minder hard opgepompt is, komt het "karkas" van de band in contact met de ondergrond. Zonder dat de binnenband dit blokkeert.

Bij een tubeless-montage is het doel om de bandenspanning te verlagen en te genieten van alle eigenschappen van de band zonder dat de velg de grond raakt bij het passeren van een obstakel.

Let op dat je de spanning van 2,5 bar niet overschrijdt bij een TUBELESS-montage, want zo riskeer je de carbonvelgen te vervormen.

Het voorbeeld van een pro: Joseph de Poortere, met een totaalgewicht van 73 kg inclusief uitrusting, pompt zijn banden op tot 1,5 bar vooraan en 1,8 bar achteraan in droge omstandigheden op ruw terrein en tot 1,3 bar vooraan en 1,6 bar achteraan in natte omstandigheden.

Een correct opgepompte band is essentieel bij het mountainbiken. Controleer dus regelmatig je bandenspanning.

HUTCHINSON KRAKEN
Hoe maak je je wielen tubeless?

Om het risico op perforatie of beknelling van je binnenbanden te beperken, en om de grip en het comfort te verbeteren, is het mogelijk om de wielen van je MTB om te zetten naar TUBELESS.

Je wielen en banden zijn Tubeless Ready, dit betekent dat er al een luchtdicht velglint aangebracht werd en dat de band geschikt is om tubeless te rijden. Het enige wat je nodig hebt, is een paar tubeless PRESTA-ventielen en antilekvloeistof. Vergeet niet om handschoenen en een veiligheidsbril te dragen om jezelf te beschermen tegen spatten.

Om je wielen tubeless te maken, volg je de volgende stappen:

1. Demonteer het wiel
2. Neem de originele buitenband en de binnenband af van de velg
3. Controleer of het velglint goed is vastgelijmd en of het geen luchtbellen of insnijdingen vertoont
4. Plaats van binnenuit een TUBELESS PRESTA-ventiel in het ventielgat
5. Breng 90 ml antilekvloeistof aan
6. Monteer de originele TUBELESS-band
7. Pomp de band stevig op zodat deze zich in de velg zet. Let op dat je de spanning van 2,5 bar niet overschrijdt, want dat kan de carbonvelgen beschadigen.

Als dit je te moeilijk lijkt, kan je naar een Decathlon-atelier in je buurt gaan om dit klusje te laten uitvoeren.

De afstelling van je voorvork bepalen

Je ROCKSHOX SID RL-vork vraagt een afstelling die aangepast is aan je rijstijl, het terrein en je voorkeur, maar vooral ook aan je gewicht.

Om achter de aanbevolen spanning en terugvering van je vork te komen, klik je op de volgende link. Je zal gevraagd worden naar je gewicht mét uitrusting (helm, schoenen en drinkrugzak) en naar je fietstype. Dat is dus een MTB.

De applicatie berekent vervolgens de aanbevolen spanning (in psi) en de terugvering in aantal kliks, gerekend van de volledig vastgeschroefde positie in de richting van de klok (trage stand).

Met behulp van de spanning kun je de zogenaamde SAG bepalen, dit is het percentage dat de vering inzakt wanneer je op je fiets stapt. Op een XC-MTB met full suspension zal een hogere SAG (tussen 20% en 30%) zorgen voor meer soepelheid en comfort. Voor een sportiever gebruik dat gericht is op prestaties, kies je eerder voor een hardere vork met een lagere SAG (tussen 15% en 25%).

De terugvering (of rebound) bepaalt hoe snel de vering terugkeert naar zijn oorspronkelijke positie na het absorberen van een schok. We raden aan om de rebound in te stellen op basis van je conditie en niveau. Het rebound-wieltje bevindt zich onder de rechter buitenpoot van je vork.

Nu je de aanbevolen instellingen voor je vork hebt bepaald, kan je het gedeelte "HET AANPASSEN VAN DE SAG VAN MIJN VOORVORK" raadplegen.

DE VOORVORK AFSTELLEN
Het aanpassen van de sag van mijn voorvork

Nadat je de gewenste instellingen van je voorvork bepaald hebt, kan je het best de hulp van iemand inroepen en je uitrusten met een hogedrukpomp voor veringen.

Je kan de SAG van je vork aanpassen met behulp van het instructiefilmpje.

Opmerking: de ventieldop is er is om het ventiel tegen stof te beschermen, hij houdt op geen enkele manier de spanning van de vering vast. Het heeft dus geen zin om deze ventieldop te hard vast te draaien!

Het afstellen van de sag van een schokdemper

Om een MTB te hebben die zich evenwichtig gedraagt, raden we aan om de SAG van de voorvork af te stemmen op die van de schokdemper.

SRAM raadt aan om de schokdemper op te pompen op basis van je gewicht in ponden: een pond staat gelijk aan een psi.
Vermenigvuldig je gewicht (inclusief uitrusting) in kilogram met factor 2,2 om je gewicht in pond te berekenen. Als je 73 kg weegt inclusief uitrusting, is dit omgerekend 160 pond (73 x 2,2) en dus moet je je schokdemper oppompen tot 160 psi.

Je kan op volgende link klikken om een instructiefilmpje te bekijken over het afstellen van de SAG van je schokdemper.

Opmerking: de ventieldop is er is om het ventiel tegen stof te beschermen en houdt op geen enkele manier de spanning van de vering vast. Het heeft dus geen zin om deze ventieldop te hard vast te draaien!

Een telescopische zadelpen monteren

Je MTB is compatibel met een telescopische zadelpen met een diameter van 31,6 mm.

De doorgang van de buitenkabel en de kabel gebeurt intern vanaf de bovenkant van de onderbuis en wordt vergemakkelijkt door de Internal Routing Access aan de linkerkant van het crankstel.

Deze video helpt je bij het monteren van je nieuwe telescopische zadelpen. Je kan je MTB ook naar een Decathlon-atelier brengen zodat onze technici hem monteren.

Je mtb onderhouden

Een correct onderhoud van je mountainbike is essentieel om de levensduur van de onderdelen te verlengen en langer plezier te beleven aan je fiets. Los van het esthetische aspect van een schone fiets, kan het verwaarlozen van het onderhoud problemen veroorzaken die tot ongelukken kunnen leiden: vastzittende bekabeling, roest, een lek, voortijdige slijtage…

Correct onderhoud komt je sportbeoefening ten goede, de onderdelen gaan langer mee en de milieu-impact van je fiets zal kleiner zijn.

Tijdens de eerste ritten kunnen bepaalde onderdelen lichtjes bewegen.
Daarom bieden we je een gratis onderhoud van je MTB binnen de 6 maanden na de aankoop van je fiets.

Hoe reinig ik mijn mountainbike?

Om je MTB goed te reinigen heb je een fietsshampoo, een spons en een borstel nodig.

Spoel je fiets af met behulp van een tuinslang voordat je de fietsshampoo aanbrengt. Gebruik daarna een spons en een borstel om het product goed aan te brengen. Laat het product even inwerken voordat je je fiets afspoelt.
Hou voldoende afstand tijdens het afspoelen om de mechanische onderdelen niet te beschadigen.
Droog ten slotte je fiets af met een droge, schone en zachte doek.

Vermijd ook het gebruik van een hogedrukreiniger, want dan kan er water in de kogellagers komen, wat je MTB permanent kan beschadigen.

De remblokken vervangen

Om je remblokken te vervangen heb je het volgende nodig: remblokken, een platte schroevendraaier en een inbussleutel van 3 mm (SRAM-remmen).

Neem eerst het wiel af. Gebruik daarna een grote schroevendraaier om de remblokken te spreiden en de houders terug te brengen in hun oorspronkelijke positie.

Haal vervolgens de borgpen eruit en draai de schroef los waarmee de blokjes zijn bevestigd. Verwijder daarna de remblokken uit hun behuizing. Maak de nieuwe remblokken klaar door de terugstelveer tussen beide te plaatsen.

Steek de nieuwe remblokken in de remhoef en plaats ten slotte de schroef en de borgpen. 

Monteer het wiel opnieuw en knijp vervolgens een tiental keer de remhendel in om de remblokken dichter bij elkaar te brengen. Voer tot slot een visuele controle uit om te zien of de remblokken goed op hun plaats zitten en of ze niet tegen de schijf schuren. Vergeet ook niet om je nieuwe remblokken in te rijden.

Afstellen van de remhoef bij een hydraulische schijfrem

Voor deze afstelling heb je een inbussleutel van 5 mm nodig.

Draai de inbusbouten van de remhoef los en knijp de remhendel in. Het is belangrijk om de remhendel ingedrukt te houden voordat je de remhoef weer vastschroeft tot 9,5 Nm.

Doe vervolgens een visuele controle om te zien of de schijf en de remblokken nog steeds contact maken.

Het remsysteem ontluchten

Als je remhendel slap geworden is en/of het stuur raakt voordat je remt, is het noodzakelijk om het remsysteem te ontluchten. Voor optimale remprestaties raden we aan om je remmen een keer per jaar te ontluchten. 

Ga hiervoor naar een van onze Decathlon-ateliers zodat onze technici het nodige kunnen doen.

HET REMSYSTEEM ONTLUCHTEN
Hoe moet ik mijn vork onderhouden?

De vork is een van de belangrijkste onderdelen van een mountainbike. Een strikt onderhoud ervan garandeert comfort en veiligheid op moeilijk terrein. We raden aan om je vork regelmatig te onderhouden.

Om de levensduur van je voorvork zo veel mogelijk te verlengen zijn er meerdere onderhoudswerkzaamheden nodig:

Na elke rit kan je het best het vuil verwijderen op de binnenpoten en de stofafdichtingen. Zo verklein je het risico dat er vuil in de buitenpoten komt. Je kan ook wat Teflon-smeermiddel aanbrengen om te vermijden dat de afdichtingen uitdrogen. Veeg dan wel het overtollige smeermiddel af om stofophoping te voorkomen.

De volgende twee onderhoudswerkzaamheden zijn ingewikkelder omdat hiervoor de vork moet worden gedemonteerd. Als je niet zeker bent of niet over het juiste gereedschap beschikt, kan je je mountainbike naar een van onze Decathlon-ateliers brengen waar onze technici het onderhoud voor je zullen doen. Als je het zelf wilt doen, raadpleeg dan de handleiding van je vork. Je vindt deze onderaan de pagina in het gedeelte HANDLEIDINGEN.

Na 50 uur gebruik moet een basisonderhoud gebeuren: vervangen van de smeerolie, de schuimdelen en de schraperafdichtingen. Bekijk de SRAM TECH-video om je hierbij te helpen.

Na 200 uur gebruik is een volledig onderhoud van je vork nodig met het vervangen van alle dichtingen, de smeerolie en de olie in de demper.

Controleren van kettingslijtage

Een versleten ketting bemoeilijkt het schakelen en veroorzaakt voortijdige slijtage van de cassette en het kettingblad.

Je kan de slijtage van je ketting controleren met behulp van de slijtagetester. Het enige wat je moet doen is het pinnetje van de tester tussen twee schakels plaatsen en de andere kant op de ketting laten vallen. Als dit uiteinde volledig tussen twee schakels zakt, is de ketting versleten en is het belangrijk om deze snel te vervangen om beschadiging van de cassette en het kettingblad te voorkomen.

Voor cassettes met 11 of 12 versnellingen raden we aan om je ketting te vervangen vanaf 50% slijtage. Bij meer dan 75% slijtage zal je niet alleen de ketting, maar ook de cassette EN het kettingblad moeten vervangen. Daarom is het belangrijk om je ketting regelmatig te vervangen om te voorkomen dat de hele transmissie voortijdig verslijt.

TESTER VOOR KETTINGSLIJTAGE

Mijn mtb herstellen

Mountainbiken is een intensieve sport waarbij het ruwe terrein soms tot beschadigingen kan leiden.
Zelfs als je je MTB zorgvuldig onderhoudt, kunnen sommige onderdelen beschadigd geraken.

De meeste fietsreparaties zijn relatief eenvoudig en we zullen je helpen om ze voor elkaar te krijgen.
Als je echter niet zeker bent of niet over het juiste gereedschap beschikt, ga dan naar een Decathlon-atelier in je buurt waar onze technici de herstelling voor je zullen doen.

Om een ​​lekke band, een gebroken ketting of een andere herstelling aan je MTB te doen, heb je wel geschikt gereedschap nodig.
Sommige gereedschappen zijn specifiek voor fietsonderdelen (kettingzweep, cassette-afnemer, enz.) en andere tools zijn algemener (inbussleutels, tang, ...).
Hier is een selectie van producten die een grote hulp kunnen zijn bij het onderhouden en herstellen van je MTB.

Het installeren, synchroniseren en afstellen van de sram gx axs-transmissie

De installatie van de draadloze SRAM AXS-transmissie is heel eenvoudig. Nooit meer interne bekabeling, vastzittende kabels en het vervangen van buitenkabels. Je hoeft enkel de onderdelen op je fiets te installeren en onderling te synchroniseren. Bekijk de video om je hierbij te helpen.

Een lekke band herstellen (tubetype)

Om een lekke band te herstellen heb je het volgende nodig: een fietspomp, een teil met water, een doek en een set voor de reparatie van binnenbanden.

Pomp de binnenband een beetje op. Om de lek te vinden, kan je de binnenband onder water houden of langs je lippen laten gaan om de lucht te voelen ontsnappen.

Zodra je het lek gevonden hebt, droog je de binnenband af met behulp van een doek en schuur je het oppervlak rond het lek met het schuurpapier dat in de set is meegeleverd. Op die manier zal de lijm maximaal hechten op de binnenband.

Breng een dik laagje lijm aan rond het gaatje en wacht 3 tot 5 minuten.

Plaats ten slotte de bandenplakker op het lek en druk deze enkele minuutjes aan.

Nu kan je de binnenband opnieuw in de buitenband plaatsen!

Een lekke tubeless-band herstellen

Om een tubeless-band te herstellen, volg je volgende stappen: 

1/ Verwijder het vreemde object uit de band.
2/ Maak het gaatje schoon met de vijl waarop je een laagje lijm hebt aangebracht.
3/ Plaats de wiek in de wieknaald. Forceer gerust, zo verzeker je de luchtdichtheid!
4/ Bedek de wiek en de naald met lijm.
5/ Duw de helft van de wiek in het gaatje.
6/ Verwijder voorzichtig de wiek uit de naald.
7/ Snij de wiek af op 3 mm van het karkas van de band.

Deze herstelling is mogelijk voor kleine gaatjes tot 6 mm. Als het lek groter is, kun je je band beter vervangen. 

SET VOOR HERSTELLING TUBELESS-BAND
Richten van je wiel

Door te rijden en obstakels te nemen, kan de spanning van je spaken veranderen zodat er een slag in je wiel komt.

Tijdens de eerste ritten met je nieuwe fiets zijn er altijd onderdelen die nog wat bewegen en zich moeten zetten. Dat is onder meer het geval voor de spaken van je wiel die je misschien hoort 'kraken'. Dat geluid wordt veroorzaakt door de residuele torsie van de montage. Normaal gezien zal het wiel dan niet gericht moeten worden. Is dat toch het geval? Geen probleem! Je profiteert van een gratis onderhoud tijdens de eerste 6 maanden na aankoop van je fiets in één van onze Decathlon-ateliers om die lichte afwijking bij te stellen.

Om je wiel zelf te richten, moet je ten minste een spaaksleutel hebben en optioneel een wielrichter en een richtboog.

Plaats je fiets op een werkplaatsstandaard of draai hem om op het zadel. Haal je wiel uit de fiets en neem de band en de binnenband af. Monteer daarna het wiel zonder band op je fiets (of op de wielrichter) en ga voor het wiel staan. Geef een draai aan het wiel en controleer of het correct draait ten opzichte van het frame van je fiets. Als het wiel omhoog of omlaag lijkt te bewegen ten opzichte van de verticale as, is er sprake van een "hoogteslag". Als je wiel lijkt te schommelen ten opzichte van de horizontale as, dan spreken we van een "zijslag".

Om de slag uit je wiel te halen moet je de spaken ter hoogte van de slag strakker of losser draaien. Je kan ook een beroep doen op een van de Decathlon-ateliers om je wielen te richten.

Een derailleurpad vervangen

Een verbogen pad veroorzaakt een verkeerde uitlijning van de derailleur, waardoor deze niet meer correct werkt.

Neem plaats achter je fiets en bekijk de uitlijning van de derailleur.
Als de pad verbogen of gebroken is, ga dan naar een Decathlon-atelier om de derailleurpad te vervangen of vervang deze zelf met behulp van dit instructiefilmpje.

Een ketting herstellen of vervangen

Heb je een gebroken ketting? Herstel deze zelf met behulp van dit instructiefilmpje of ga naar een van de Decathlon-ateliers om de herstelling door onze technici te laten uitvoeren.

Als je het zelf wilt doen, dan heb je het volgende nodig: een kettingpons of een tang voor snelspanners, een nieuwe ketting en een snelspanner.

Leg je ketting op het laatste tandwiel en op het kleinste kettingblad. Verwijder eerst de snelspanner met behulp van een tang of een kettingpons, en haal de oude ketting eraf. Plaats je nieuwe ketting op het laatste tandwiel en op het kleinste kettingblad om de optimale lengte makkelijker te kunnen bepalen. De ketting moet rakelings passeren langs het bovenste derailleurwieltje. Zodra je de lengte bepaald hebt, kort je de ketting in met behulp van de kettingpons.

Monteer ten slotte de snelspanner op de ketting en draai aan het crankstel om de snelspanner op het bovenste deel van de ketting te positioneren; controleer met de hand of de positionering optimaal is.

Op deze mountainbike XC 920 S LTD AXS, in originele montage met een 34-tands kettingblad en een 10x52 cassette, telt de ketting 118 schakels (59 m/v-paren)

Denk eraan om altijd een snelspanner mee te nemen tijdens je MTB-tochten. Zo kan je bij breuk de ketting ter plaatse herstellen.

Vervangen van de cassette

Om de slijtage van je cassette te beoordelen, volstaat het om naar de tandwielen te kijken. Als de tanden scherp en geslepen zijn, moet de cassette vervangen worden. Weet dat een versleten ketting zorgt voor vroegtijdige slijtage van je cassette. Controleer dus regelmatig de staat van je ketting.

Je kan naar een Decathlon-atelier gaan om de cassette te laten vervangen, of je kan zelf de handen uit de mouwen steken.

Wat heb je daarvoor nodig? Een compatibele cassette-afnemer (hier zie je het SHIMANO-model) en een kettingzweep. Haal het achterwiel uit je fiets en plaats je kettingzweep op een tandwiel dat groot genoeg is om het draaien van de cassette te blokkeren. Plaats vervolgens de cassette-afnemer in het midden van de cassette en schroef deze los met een sleutel terwijl je de cassette tegenhoudt met de kettingzweep. Je cassette is nu losgemaakt van het wiel zodat je hem gemakkelijk kan verwijderen.

Denk eraan om de freewheel-body grondig te reinigen voordat je de nieuwe cassette plaatst. Je kan ook de groeven lichtjes invetten om de demontage in de toekomst te vergemakkelijken. Plaats de nieuwe cassette op de freewheel-body en draai hem vast. Het heeft geen zin om de cassette te hard vast te draaien. Als je een momentsleutel hebt, kan je deze instellen op 40 Nm.

Tutorials

Hoe vervang ik mijn fietsketting?

Hoe vervang ik de cassette op mijn fiets?

Hoe vervang ik de SRAM-remblokken op mijn MTB?

Hoe stel ik mijn voorvork af?

Hoe maak ik mijn MTB-band tubeless?

Hoe herstel ik een binnenband?

SRAM-CASSETTE-10V

Onderdelen

Zijn bepaalde onderdelen aan vervanging toe? Hier vind je al onze onderdelen voor de MTB XC 920 S LTD AXS.

MTB ROCKRIDER XC 500 29" EAGLE LICHTBLAUW

Hulp nodig?

Handleidingen

MTB ROCKRIDER XC 500 29" EAGLE LICHTBLAUW
Garantievoorwaarden

Heb je de handleiding nodig van je MTB XC 920 S LTD AXS?

MTB ROCKRIDER XC 500 29" EAGLE LICHTBLAUW
MTB ROCKRIDER XC 500 29" EAGLE LICHTBLAUW

Onze beloftes

ROCKRIDER geeft 5 jaar garantie op het carbonframe van je MTB en levenslange garantie op het stuur en de stuurpen (bij normaal gebruik).

Voor de andere onderdelen bedraagt de garantie 2 jaar.

Tijdens de eerste ritten kunnen bepaalde onderdelen lichtjes bewegen. Daarom bieden we je een gratis onderhoud van je MTB aan binnen de 6 maanden na je aankoop.

Jouw mening telt!

Of deze nu positief of negatief is, jouw mening is voor ons van groot belang. Dit is waarom jouw mening belangrijk is:

Je mening geven

Om je mening te geven op elk
moment

Met een klantenbeoordeling kun je je mening geven over de kwaliteit van een product!

Helpen

Om andere sporters en sportsters te helpen

Jouw mening kan andere sporters en sportsters helpen bij het maken van hun aankoopkeuze!

Verbeteren

Om bij te dragen aan het verbeteren van onze producten

We gebruiken jouw feedback om het ontwerp van onze nieuwe producten te verbeteren!