ELEKTRISCHE FIETS ELOPS 940E HF

Ref. 8379382

Een fiets ontworpen voor moeiteloze verplaatsingen in de stad en langere ritten met veel hoogteverschil, dankzij de elektrische trapondersteuning. Met middenmotor en batterij waarmee je tot 90 km haalt.

Hij is gebruiksvriendelijk (LCD-display, gemakkelijk herlaadbaar) en veilig (ledverlichting van 20 lux ingebouwd in het frame).

 

DE TROEVEN:

> RIJCOMFORT: LCD-display, ergonomische handgrepen en zadel, rechte zithouding, brede banden, geveerde voorvork.

> GEBRUIKSGEMAK: Uitgerust met middenmotor met koppel van 50 Nm, 10 versnellingen, bagagedrager die tot 27 kg aankan.

> VEILIGHEID: Ledverlichting, ingebouwd in het frame, hydraulische schijfremmen, banden met reflecterende flanken.

> LEVENSLANGE GARANTIE: Op frame, voorvork, stuur en stuurpen.

 

SNEL AAN DE SLAG MET JE ELOPS 940 E:

GEBRUIKSHANDLEIDING

Op zoek naar de handleiding van je fiets? Gewoon even op downloaden klikken.

CE-CERTIFICAAT

Heb je het CE-certificaat van je fiets nodig? Gewoon even op downloaden klikken.

SUBSIDIES BIJ DE AANKOOP

Heel wat Belgische gemeenten geven een subsidie of premie€ bij de aankoop van een elektrische fiets. Informeer je gerust even.

PRESENTATIEFILMPJE

EERSTE GEBRUIK

Praktische vragen
WAT IS DE GOEDE BANDENDRUK?

Op een elektrische fiets moet je nog meer letten op de druk in je banden. De wielen krijgen het immers zwaar te verduren door de motor en het gewicht van de fiets.

Om het risico op lekrijden te beperken en langer te kunnen rijden, zet je de banden van je elektrische fiets best op 3.5 tot 6 bar.

HOE LANG DUURT HET VOOR DE BATTERIJ IS OPGELADEN?

Als ze volledig is leeggelopen duurt het 3 uur voor de batterij weer helemaal vol is.

HOE BEWAAR IK DE BATTERIJ?

Je bewaart de batterij best in een koele (tussen +10°C en +25°C) en droge ruimte, uit de zon.

Bewaar de batterij niet leeg (1 knipperend lampje), als ze dan diep ontlaadt, dan kan het zijn dat ze onbruikbaar wordt.

 

Denk eraan om de batterij (zelfs al gebruik je ze niet) minstens om de 3 maanden te herladen, om diepontlading te vermijden. 

MOET IK WACHTEN TOT DE BATTERIJ HELEMAAL LEEG IS VOOR IK ZE WEER OPLAAD?

Neen, batterijen met lithium-ioncellen hebben geen geheugeneffect, je kan ze dus op elk moment weer opladen.

 

We raden je zelfs aan om ze regelmatig op te laden, om de goede werking intact te houden.

MOET JE TRAPPEN OM ONDERSTEUNING TE KRIJGEN?

Ja, de e-bike Elops 940 is een fiets met, het woord zegt het al, elektrische trapondersteuning.

 

Het komt er dus op neer dat je geen aandrijving krijgt als je niet trapt (werkt de motor ook als je niet trapt, dan rijd je eigenlijk met een bromfiets en gelden er andere, strengere gebruiks- en veiligheidsvoorwaarden).

 

Een trapsensor ter hoogte van het trapstel geeft de informatie door naar de boordcomputer van de fiets, die de motor dan inschakelt.

Die sensor meet het trapvermogen dat je ontwikkelt, op die manier wordt de trapondersteuning afgestemd op de kracht die je op de pedalen zet. Hoe meer kracht je moet zetten op de pedalen, hoe meer ondersteuning je ook krijgt, zodat je vlot blijft trappen.

 

Vervolgens kan je de geleverde ondersteuning bijregelen met de verschillende standen (ECO, NORM, HIGH). In ECO-modus zal je steviger moeten trappen dan in HIGH-stand om dezelfde snelheid te halen.

 

Daarom raden we aan om de HIGH-stand te gebruiken bij beklimmingen, omdat je dan meer kracht op de pedalen zet.

LAADT DE BATTERIJ OP TERWIJL IK FIETS?

Neen, er is geen 'dynamo-effect'. Je hebt bepaalde systemen waarbij de batterij wordt opgeladen door te rollen of te remmen, maar het rendement van die technologieën is nogal pover: je moet enkele tientallen kilometers rijden voor je 1 km extra batterijvermogen hebt opgewekt.

WAAR KAN IK EEN TWEEDE BATTERIJ KOPEN?

Je kan een nieuwe batterij aanschaffen in het Atelier van je Decathlon-winkel.

 

Loop gerust even langs bij je Atelier om er eentje te kopen of te bestellen.

MAG IK FIETSEN IN DE REGEN? ZIJN DE ONDERDELEN WATERDICHT?

De batterij is perfect geschikt om mee te fietsen in de regen, maar je mag ze niet onderdompelen of schoonspuiten met een hogedrukreiniger.

 

Hetzelfde geldt trouwens voor de display en de andere onderdelen en elektrische kabels.

We raden je niettemin aan om je fiets op een droge plek te stallen.

MAG IK DE BATTERIJLADER LATEN INSTEKEN, OOK ALS DE BATTERIJ WEER HELEMAAL VOL IS?

Ja hoor, de batterij en de lader zijn voorzien om de klok rond ingeplugd te blijven.

 

Wanneer de batterij volledig is opgeladen, schakelt de lader uit (het indicatieledje op de lader dooft).

KAN IK FIETSEN MET EEN LEGE BATTERIJ?

Dit is een fiets met trapondersteuning. Het is dus perfect mogelijk om te fietsen zonder die ondersteuning

 

Je zal dan wel stevig moeten doortrappen, want uiteraard blijft je fiets evenveel wegen.

WAT BIJ PROBLEMEN MET MIJN ELEKTRISCHE FIETS?

In de rubriek 'IK HEB EEN PROBLEEM' vind je een hele lijst met veelgestelde vragen om je te helpen eventuele moeilijkheden te verhelpen die je met je elektrische ELOPS 940 ondervindt.

 

Via het assistentieformulier kan je ook terecht bij onze specialisten. Zij antwoorden met plezier op al je vragen en helpen je om je probleem op te lossen.

 

Of loop gewoon even langs bij het Atelier van je Decathlon-winkel, daar kijken onze fietsexperts graag even naar je fiets.

WAT MET EEN VERSLETEN BATTERIJ?

Als je batterij versleten is, breng ze dan binnen bij je Decathlon-winkel. Daar zorgt men ervoor dat ze gerecycleerd wordt door een gespecialiseerde firma.

WAT ALS IK VERGEET DE DISPLAY UIT TE SCHAKELEN?

Geen nood, de fiets schakelt automatisch uit na een paar minuten.

HOE LANG GAAT DE BATTERIJ MEE?

Je krijgt 2 jaar garantie op de batterij.

WAT IS DE AUTONOMIE VAN DE BATTERIJ?

De autonomie van je elektrische fiets hangt af van tal van factoren:

 

> DE BELASTING VAN DE FIETS: Hoe zwaarder de fiets, hoe minder ver je kunt rijden.

 

> DE ROUTE: Als je veel moet klimmen, heb je minder autonomie.

 

> DE BANDENDRUK: De batterij gaat langer mee bij een bandendruk tussen 3,5 en 5 bar.

 

> DE BUITENTEMPERATUUR: De autonomie neemt af bij koud weer

 

> DE GEBRUIKTE ONDERSTEUNINGSMODUS: We raden je aan de ondersteuningsstand wat lager te zetten bij laag batterijpeil.

 

> DE TRAPFREQUENTIE: Om verder te komen moet je trappen

 

> DE GOEDE NALEVING VAN DE OPLAAD- EN BEWAARINSTRUCTIES VAN DE BATTERIJ

 

Voor de ELOPS 940E ligt de gemiddelde autonomie tussen 50 en 90 km. Door alle instructies goed na te leven, ben je zeker van een optimale autonomie van je elektrische fiets.

WELK KINDERSTOELTJE PAST ER OP DEZE FIETS?

Op deze fiets kan je het Groovy-kinderstoeltje monteren, te koop bij Decathlon.

OP WELKE FIETSDRAGER KAN IK MIJN ELEKTRISCHE FIETS VERVOEREN?

Deze fiets kan je vervoeren op de Thule Europower-dragers, te koop bij Decathlon.

Op dit model, een trekhaakdrager, kan je tot twee e-bikes vervoeren.

WAT IS DE VOETGANGERMODUS (OF WANDELSTAND)?

De voetgangermodus is een handig hulpmiddeltje om je fiets te verplaatsen wanneer je ernaast wandelt. Bijzonder nuttig als je bijvoorbeeld uit een fietsenstalling met een helling stapt enz.

 

 

Dankzij de voetgangermodus hoef je je niet in te spannen om je fiets voort te duwen.

 

 

Verlaag de ondersteuning tot stand 'OFF' (door op het pijltje onderaan op de bedieningsconsole te duwen). Duw nog één keer extra gedurende 2 seconden op de knop tot er 'PIED' verschijnt op het schermpje.

Houd nu de onderste knop ingeduwd om de fiets te laten voortbollen. Let wel op, de fiets zal nu met een constante snelheid van 6 km/u rijden.

 

Om de voetgangermodus uit te schakelen, laat je de knop gewoon los.

Om weer terug te keren naar de andere ondersteuningsstanden duw je op de centrale knop (bovenste pijltje).

 

Gebruik de wandelfunctie niet wanneer je op de fiets zit, dat kan de levensduur van de motor schaden.

HOE LANG KAN JE DE BATTERIJ BEWAREN ZONDER TE HERLADEN?

De batterij is voorzien van een slaapstand, zodat je ze langdurig kunt opbergen zonder ze geregeld te moeten herladen.

Zodra ze in slaapstand staat, kun je de batterij tot een jaar stockeren zonder te herladen, veilig en zonder dat de werking wordt aangetast.

 

 

Bewaar je de batterij zonder ze in slaapstand te zetten, dan moet je ze om de 3 maanden opladen om de capaciteit intact te houden.

HOE OPEN EN SLUIT IK HET SLOT?
HOE VERANDER IK DE SCHERMINSTELLINGEN?

Wanneer de fiets stilstaan, kan je de verschillende parameters op de display heel gemakkelijk aanpassen aan je eigen voorkeuren.

 

Dit kan je allemaal instellen:

- Het tijdstip

- De standaard ondersteuningsstand wanneer je het scherm inschakelt

- De schermverlichting

- De helderheid van het scherm

- De bieptoon van de knoppen

- De eenheden

- De taal

- De kleur van de schermachtergrond

 

Om naar het instelmenu te gaan druk je tegelijk, gedurende 2 seconden, op knoppen "2" en "3" van de bedieningsconsole.

Vervolgens druk je op "2" of "3" om de cursor te verplaatsen naar de parameter die je wilt instellen. 

Druk op "1" om de gewenste waarde te kiezen of terug in de parameter te gaan.

IK HEB EEN PROBLEEM

Problemen met je fiets? Lees dan eerst even de veelgestelde vragen, wie weet staat je antwoord ertussen.
IK BEN HET SLEUTELTJE KWIJT

Je kan een sleutel bijbestellen bij Axa Security, de fabrikant van het batterijslot en het fietsslot.

 

Ga daarvoor naar de website van Axa Security (http://www.axasecurity.com/bike-security/en-gb/) en vul daar het serienummer in van je set sleutels om een extra set te bestellen.

Dat serienummer staat gegraveerd op elke sleutel (zoals op de foto).

 

DE BATTERIJ LAADT NIET OP

1. Controleer of er geen vuil het opladen belemmert

De connectoren van de lader en van de batterij moeten schoon zijn, er mogen geen vuilresten op zitten die het goede contact tussen lader en batterij hinderen.

 

2. Controleer de aansluiting Batterij > Lader > Stroomnet

> Check even of je wel de lader gebruikt die je bij Decathlon hebt gekregen.

 

 

> Sluit de lader aan op de batterij en op een stopcontact.

 

Vaste oranje led = de batterij is aan het opladen

Vaste groene led = de batterij is opgeladen

 

Het duurt 3 uur voor een volledig lege batterij weer helemaal is opgeladen.

 

Als het probleem aanhoudt, laat het ons dan even weten of ga langs bij het Atelier van je Decathlon-winkel.

DE TRAPONDERSTEUNING VALT VOORTDUREND WEG

1. Controleer of de batterij goed is opgeladen

Als de batterij bijna leeg is, dan is het perfect mogelijk dat de ondersteuning in schokken komt alvorens de batterij helemaal leegloopt.

 

> Haal de batterij uit de fiets

> Druk op de batterijknop

> Check of er minstens één ledlampje aanspringt

> Als alle ledlampjes gedoofd blijven of het eerste of tweede ledlampje knippert, dan is het tijd om de batterij op te laden

 

 

2. Controleer of de batterij schoon is, goed ingeklikt en vergrendeld

 

> Controleer of de batterijcontacten en de behuizing schoon zijn en in goede staat.

 

> Je moet de batterij zo ver mogelijk in de behuizing schuiven.

Je moet een klikgeluid horen, dat geeft aan dat de batterij goed is geplaatst.

 

Vervolgens vergrendel je de batterij en neem je de sleutel uit.

 

 

3. Check of de bedieningsconsole goed in de houder is geklikt

> Neem de console uit de houder. Dat doe je door op het kleine hendeltje op de houder te duwen en tegelijk het scherm naar boven te schuiven.

> Plaats de console voorzichtig terug: schuif het scherm op de houder tot je een 'klik' hoort.

 

 

4. Controleer of de magneet van de snelheidssensor op het wiel goed zit

> Zoek de magneet op een van de spaken van het achterwiel.

> De magneet moet mooi gelijk zitten met het markeerdriehoekje dat op de snelheidssensor getekend staat.

> Is dat niet het geval, plaats de magneet dan juist. Neem daarvoor een kruiskopschroevendraaier, plaats hem juist in de schroef en draai de schroef vast op de magneet vast te zetten op de spaak.

 

DE TRAPONDERSTEUNING MOET HARD ZWOEGEN

1. Controleer de bandendruk

 

> De bandendruk is een cruciale factor in de doeltreffendheid van de elektrische trapondersteuning. Daarom check je voor elk ritje best even of de druk in de banden tussen de 3.5 en de 6 bar ligt.

 

 

2. Overlaad de fiets niet

DE ELEKTRISCHE TRAPONDERSTEUNING VALT UIT

De trapondersteuning schakelt in na een paar pedaalslagen, en op voorwaarde dat je een ondersteuningsmodus hebt ingeschakeld.

Krijg je desondanks toch geen ondersteuning, volg dan deze instructies:

 

1. Controleer het batterijniveau

Je kan het batterijpeil checken door op de voedingsknop op de batterij te duwen.

Let wel, het niveau wordt niet getoond als de batterij in de fiets zit. Je moet de batterij eerst uit het frame halen, anders zullen alle leds tegelijk aanspringen om aan te geven dat de batterij actief is.

 

Als het eerste ledlampje knippert of er springt geen enkele led aan, dan is de batterij leeg. Sluit ze aan op de lader en steek die in het stopcontact.

 

Je kan de batterij apart opladen met behulp van de adapter, of ze op de fiets laten en direct opladen met de lader.

 

 

2. Controleer of de batterij schoon is, goed ingeklikt en vergrendeld

 

> Controleer of de batterijcontacten en de behuizing schoon zijn en in goede staat.

> Je moet de batterij zo ver mogelijk in de behuizing schuiven.

Je moet een klikgeluid horen, dat geeft aan dat de batterij goed is geplaatst.

Vervolgens vergrendel je de batterij en neem je de sleutel uit.

 

 

3. Check of de bedieningsconsole goed in de houder is geklikt

> Neem de console uit de houder. Dat doe je door op het kleine hendeltje op de houder te duwen en tegelijk het scherm naar boven te schuiven.

> Plaats de console voorzichtig terug: schuif het scherm op de houder tot je een 'klik' hoort.

 

4. Controleer of de magneet van de snelheidssensor op het wiel goed zit

> Zoek de magneet op een van de spaken van het achterwiel.

> De magneet moet mooi gelijk zitten met het markeerdriehoekje dat op de snelheidssensor getekend staat.

> Is dat niet het geval, plaats de magneet dan juist. Neem daarvoor een kruiskopschroevendraaier, plaats hem juist in de schroef en draai de schroef vast op de magneet vast te zetten op de spaak.

 

5. Laat het systeem afkoelen

Bij hoge temperaturen of na een lange rit kan het gebeuren dat het elektrische systeem oververhit raakt. Laat de fiets dan een paar minuutjes afkoelen voor je de trapondersteuning opnieuw inschakelt.

DE AUTONOMIE IS HEEL LAAG OF MINDER

1. Check of je de gebruiks- en bewaarinstructies goed volgt

 

De autonomie van je elektrische fiets hangt af van verschillende factoren:

 

> DE LADING VAN DE FIETS: De autonomie neemt af als je de fiets overlaadt

 

> DE ROUTE: Hellingen beperken de autonomie van de batterij

 

> DE BANDENDRUK: Je komt verder met een bandendruk tussen 3,5 en 6 bar..

 

> DE BUITENTEMPERATUUR: Bij koud weer kan je minder kilometers doen (soms tot wel 50 % minder)

 

> DE GEBRUIKTE ONDERSTEUNINGSMODUS: We raden je aan om een andere ondersteuningsmodus te kiezen bij laag batterijpeil.

 

> DE TRAPFREQUENTIE: Hoe harder je trapt, hoe verder je komt

 

> DE GOEDE NALEVING VAN DE OPLAAD- EN BEWAARINSTRUCTIES VAN DE BATTERIJ

 

Voor de ELOPS 940E ligt de gemiddelde autonomie tussen 50 en 90 km. Door alle instructies goed na te leven, ben je zeker van een optimale autonomie van je elektrische fiets.

 

 

2. Een oudere batterij kan wat van haar vermogen verliezen

 

De autonomie neemt dan af. Vraag gerust om wat meer info aan het Atelier van je Decathlon-winkel, daar kunnen ze de gezondheidstoestand van je batterij checken.

DE DISPLAY SCHAKELT NIET IN

1. Controleer het batterijniveau

Je kan het batterijpeil checken door op de voedingsknop op de batterij te duwen.

Let wel, het niveau wordt niet getoond als de batterij in de fiets zit. Je moet de batterij eerst uit het frame halen, anders zullen alle leds tegelijk aanspringen om aan te geven dat de batterij actief is.

 

Als het eerste ledlampje knippert of er springt geen enkele led aan, dan is de batterij leeg. Sluit ze aan op de lader en steek die in het stopcontact.

 

Je kan de batterij apart opladen met behulp van de adapter, of ze op de fiets laten en direct opladen met de lader.

 

 

2. Controleer of de batterij schoon is, goed ingeklikt en vergrendeld

 

> Controleer of de batterijcontacten en de behuizing schoon zijn en in goede staat.

> Je moet de batterij zo ver mogelijk in de behuizing schuiven.

Je moet een klikgeluid horen, dat geeft aan dat de batterij goed is geplaatst.

Vervolgens vergrendel je de batterij en neem je de sleutel uit.

 

 

3. Check of de bedieningsconsole goed in de houder is geklikt

> Neem de console uit de houder. Dat doe je door op het kleine hendeltje op de houder te duwen en tegelijk het scherm naar boven te schuiven.

> Plaats de console voorzichtig terug: schuif het scherm op de houder tot je een 'klik' hoort.

 

4. Laat het systeem afkoelen

Bij hoge temperaturen of na een lange rit kan het gebeuren dat het elektrische systeem oververhit raakt. Laat de fiets dan een paar minuutjes afkoelen voor je de trapondersteuning opnieuw inschakelt.

 

6. Zet het scherm aan met de ON/OFF-knop

Zet de display aan door op de ON/OFF-knop te drukken tot het startscherm verschijnt.

Schakelt het scherm niet in, duw dan op de batterijknop tot de leds aanspringen. Zo weet je dat de fiets spanning krijgt.

DE DISPLAY TOONT EEN FOUTMELDING

W10: De temperatuur van de regeleenheid is te hoog

Schakel de trapondersteuning uit tot de temperatuur weer normaal is.

 

 

W11: De snelheid kan niet gemeten worden

Check of de snelheidssensor aan het achterwiel goed geïnstalleerd is:

> Zoek naar de magneet die op een van de spaken op het achterwiel zit

> De magneet moet mooi voor het driehoekje komen dat getekend staat op de snelheidssensor

Is dat niet het geval, dan moet je de magneet weer goed hangen. Neem daarvoor een kruiskopschroevendraaier, plaats hem juist in de schroef en draai de schroef vast op de magneet vast te zetten op de spaak.

 

W12: Het kan zijn dat de linkercrank in de foute richting is geïnstalleerd

In dat geval ga je best even langs in je Decathlon-winkel.

 

E10: Systeemfout

Schakel de batterij uit door lang op de batterijknop te drukken (de leds moeten uitgaan). Zet de batterij vervolgens weer aan.

 

E12: De koppelsensor kon niet worden geïnitialiseerd

Deze fout treedt op wanneer de trapondersteuning inschakelt terwijl je met een voet op een van de pedalen duwt.

> Om de fout te verhelpen, schakel je de batterij eerst uit door lang op de batterijknop te drukken.

> Haal je voet van de pedaal.

> Zet vervolgens de ondersteuning weer aan.

 

E13: Er is een fout opgemerkt in de software van de regeleenheid

Ga even langs in je Decathlon-winkel, daar zal men het euvel verhelpen.

 

E14: Het is mogelijk dat de snelheidssensor slecht is geïnstalleerd

Check of de snelheidssensor aan het achterwiel goed geïnstalleerd is:

> Zoek naar de magneet die op een van de spaken op het achterwiel zit

> De magneet moet mooi voor het driehoekje komen dat getekend staat op de snelheidssensor

Is dat niet het geval, dan moet je de magneet weer goed hangen. Neem daarvoor een kruiskopschroevendraaier, plaats hem juist in de schroef en draai de schroef vast op de magneet vast te zetten op de spaak.

 

E20: Communicatiefout tussen de display en de regeleenheid

Check of de console goed in de houder is geklikt en of er geen slecht contact is.

> Neem de console uit de houder: Dat doe je door op het kleine hendeltje op de houder te duwen en tegelijk het scherm naar boven te schuiven.

> Plaats de console voorzichtig terug: schuif het scherm op de houder tot je een 'klik' hoort.

 

E30: Instelfout

Druk één keer lang op de batterijknop om de fiets te herstarten.

 

Fout 31: Probleem met de assemblage van de crank

Ga even langs in je Decathlon-winkel, daar zal men het probleem oplossen.

 

Fout 43: Software beschadigd

Ga even langs in je Decathlon-winkel, daar zal men het probleem oplossen.

DE ELEKTRISCHE TRAPONDERSTEUNING SCHAKELT NIET IN

De elektrische ondersteuning schakelt in door te trappen en vereist een minimale kracht op de pedalen.

Krijg je desondanks toch geen ondersteuning, volg dan deze instructies:

 

 

1. Controleer het batterijniveau

Je kan het batterijpeil checken door op de voedingsknop op de batterij te duwen.

Let wel, het niveau wordt niet getoond als de batterij in de fiets zit. Je moet de batterij eerst uit het frame halen, anders zullen alle leds tegelijk aanspringen om aan te geven dat de batterij actief is.

 

Als het eerste ledlampje knippert of er springt geen enkele led aan, dan is de batterij leeg. Sluit ze aan op de lader en steek die in het stopcontact.

 

Je kan de batterij apart opladen met behulp van de adapter, of ze op de fiets laten en direct opladen met de lader.

 

2. Controleer of de batterij schoon is, goed ingeklikt en vergrendeld

 

> Controleer of de batterijcontacten en de behuizing schoon zijn en in goede staat.

> Je moet de batterij zo ver mogelijk in de behuizing schuiven.

Je moet een klikgeluid horen, dat geeft aan dat de batterij goed is geplaatst.

Vervolgens vergrendel je de batterij en neem je de sleutel uit.

 

 

3. Check of de bedieningsconsole goed in de houder is geklikt

> Neem de console uit de houder. Dat doe je door op het kleine hendeltje op de houder te duwen en tegelijk het scherm naar boven te schuiven.

> Plaats de console voorzichtig terug: schuif het scherm op de houder tot je een 'klik' hoort.

 

4. Controleer of de magneet van de snelheidssensor op het wiel goed zit

> Zoek de magneet op een van de spaken van het achterwiel.

> De magneet moet mooi gelijk zitten met het markeerdriehoekje dat op de snelheidssensor getekend staat.

> Is dat niet het geval, plaats de magneet dan juist. Neem daarvoor een kruiskopschroevendraaier, plaats hem juist in de schroef en draai de schroef vast op de magneet vast te zetten op de spaak.

 

5. Laat het systeem afkoelen

Bij hoge temperaturen of na een lange rit kan het gebeuren dat het elektrische systeem oververhit raakt. Laat de fiets dan een paar minuutjes afkoelen voor je de trapondersteuning opnieuw inschakelt.

 

6. Zet het scherm aan met de ON/OFF-knop

Zet de display aan door op de ON/OFF-knop te drukken tot het startscherm verschijnt.

Schakelt het scherm niet in, duw dan op de batterijknop tot de leds aanspringen. Zo weet je dat de fiets spanning krijgt.

 

7. Kies een ondersteuningsstand (ECO, NORM of HIGH)

 

Als het scherm 'OFF' toont als ondersteuningsmodus, dan is het normaal dat je geen ondersteuning krijgt.

Schakel een van de ondersteuningsmodi in met de console.

Zodra je een modus hebt gekozen, begin je te trappen. Duw goed op de pedalen.  Verhoog de ondersteuningsmodus (HIGH is de krachtigste) wanneer je merkt dat je zelf te veel kracht moet leveren om ondersteuning te krijgen.

 

 

Werkt de elektrische ondersteuning desondanks nog altijd niet, ga dan even langs in een van onze Decathlon-winkels.

 

Kan het probleem niet worden opgelost of verschijnt het niet in de lijst? Klik op het ondersteuningsverzoek.

IK ONDERHOUD MIJN FIETS

Omdat een regelmatig onderhoud nodig is om de goede werking en de levensduur van je fiets te verzekeren, zetten we hier wat onderhoudstips op een rij.

1. Check voor elk ritje of je banden op 3.5 à 6 bar staan.

2. Laad de batterij minstens om de 3 maanden op.

3. Bewaar de batterij in een droge ruimte, op een gematigde temperatuur en uit de zon.

IK WIL ONDERDELEN BESTELLEN VOOR DIT PRODUCT

Je hebt een reserveonderdeel nodig voor je fiets? Hieronder vind je alle beschikbare wisselstukken.

Technische specificaties

FRAME

Gemaakt in aluminium
Maat M is geschikt voor fietsers van 1,55 tot 1,75 m.
Maat L is geschikt voor fietsers van 1,75 tot 1,95 m.
Aluminium maakt het frame stijver: zo wordt het motorvermogen doeltreffender overgedragen en krijg je een beter rendement.

 

VOORVORK

Geveerde, niet-regelbare voorvork. De voorvering filtert de oneffenheden in de weg. Handig als je bijvoorbeeld in de stad een kasseiweg neemt..

 

TRANSMISSIE

Shimano-derailleur met 10 versnellingen (cassette met kransjes van 11-36), schakelen met Shimano-shifter; heel gemakkelijk te bedienen, enkelbladig crankstel (kettingblad met 44 tanden).

 

BATTERIJ / MOTOR

Middenmotor van 250 watt (conform de Europese norm).
Motorkoppel van 50Nm.
Batterij van 36 volt / 11,6 Ah. 2 jaar garantie.
Het geheel wordt aangestuurd via een LCD-boordcomputer met 3 standen en 'voetgangermodus', om de fiets automatisch te laten bollen terwijl je ernaast stapt.

Autonomie tussen 50 en 90 km. De autonomie hangt af van het gewicht van de gebruiker, van het gebruik, van de hellingen in de route, van de buitentemperatuur...

 

REMMEN

Hydraulische TEKTRO-schijfremmen voor- en achteraan.
De hydraulische remmen geven meer kracht en een geleidelijke remwerking, waardoor je veel minder hard aan de remhendels moet trekken.

 

ZADEL / ZADELPEN

Supercomfortabel zadel, zadelpen in aluminium.

 

BANDEN / WIELEN

Stevige, dubbelwandige wielen van 28 inch, 36 spaken.
Schwalbe Energizer buitenbanden, specifiek voor elektrische fietsen. De kwaliteit van het gebruikte materiaal gaat prat op een lagere rolweerstand en een uitstekende grip. Zo rij je heel veilig en is de bochtenligging verbluffend, ook bij hogere snelheden.
Banden met reflecterende flanken.
Brede banden, voor meer rijcomfort.

 

ACCESSOIRES / UITRUSTING

Bagagedrager met systeem voor fietstassen met automatische vergrendeling, spatbord, kettingkast, stevige alu standaard, robuust genoeg voor een elektrische fiets, bel. Geleverd met lader.

 

VERLICHTING

Led-verlichting van 20 lux, ingebouwd in het frame om te zien tot 45 meter en achteraan gezien te worden van op 150 m. De verlichting schakel je in aan het stuur.
De energie komt van de batterij.

 

GEWICHT

Gewicht: 25,9 kg.

ONZE BELOFTES

B'TWIN geeft bij normaal gebruik levenslange garantie op het frame, de voorvork, het stuur en de stuurpen. Voor de andere onderdelen (de batterij en de elektrische en mechanische onderdelen, met uitzondering van slijtgevoelige onderdelen) en de werkuren geven we 2 jaar garantie vanaf de aankoopdatum.

NAAR BOVEN