8405261

Ref: 8664452, 8526893

LD 920 E AUTOMATISCH B'TWIN

2023

Op deze pagina vind je de montagehandleiding en onderhouds- en reparatietips voor je fiets..
Je vindt hier ook een link naar alle onderdelen die voor je product verkrijgbaar zijn.

VOOR HET EERST OP WEG MET JE NIEUWE FIETS

Ontvangen, uitpakken en meteen de fiets op!

Hier vind je alle antwoorden op praktische vragen die je kunt hebben wanneer je voor het eerst de fiets gebruikt.
Het is zover! Je maakt je klaar om een eerste ritje te maken op je nieuwe fiets. Maar voordat je de straat opgaat, controleer je best nog even de volgende puntjes ;)

Wat moet je doen voor je eerste rit:

MOET JE TRAPPEN OM ONDERSTEUNING TE KRIJGEN?

Ja, elektrische ondersteuning werkt alleen maar als je de pedalen gebruikt!

De trapkrachtsensor in de motor verstuurt informatie over de trapsnelheid naar de boordcomputer, die op zijn beurt de motor inschakelt.

Je kunt het ondersteuningsniveau wijzigen door een gepaste ondersteuningsstand (1, 2 of 3) te selecteren. In stand 1 zal je steviger moeten trappen dan in stand 3 om dezelfde snelheid te halen.

Daarom raden we aan om de stand 3 te gebruiken op hellingen, omdat je dan meer kracht op de pedalen zet.

WELKE DRUK HEBBEN MIJN BANDEN NODIG?

De aanbevolen ideale bandenspanning is 3 bar.

Je remmen inremmen

Als je voor het eerst je fiets gebruikt, werken je remmen minder goed, omdat de remblokjes en schijven nog nieuw zijn. Daarom raden we je aan om in het begin niet continu te remmen, om oververhitting en "verglaasde remblokjes" te vermijden.

Om dit te voorkomen, raden we je aan om de remmen eerst in te rijden. Dit doe je door een tiental keer zacht te remmen met elke rem.

Opgelet: Als je een dun, glad en glanzend laagje op je remblokken ziet, dan zijn ze wellicht verglaasd. Om dit te verhelpen en te voorkomen dat je ze moet weggooien, kun je ze ontglazen met relatief fijn schuurpapier (korrel 120).

Vergeet niet om handschoenen en een masker te dragen bij het schuren van je remblokjes. Zodra je hiermee klaar bent, kun je gewoon de remblokjes terugplaatsen en ze opnieuw inrijden.

JE FIETS ONDERHOUDEN

Omdat een regelmatig onderhoud nodig is om de goede werking en de levensduur van je fiets te verzekeren, zetten we hier wat onderhoudstips op een rij.

1.

Controleer voor elke rit of je bandendruk op 3 bar staat. Smeer elke maand je ketting.

3. Laad de batterij minstens om de 3 maanden op.

4. Als je voor een lange periode weggaat, dan gaat je batterij automatisch in winterslaap. De batterij wordt vanzelf opnieuw wakker wanneer je de fiets inschakelt.

5. Bewaar de batterij in een droge ruimte, op een gematigde temperatuur en uit de zon.

6. Laat het remsysteem regelmatig onderhouden bij een atelier van Decathlon. We raden je aan om de remblokjes na 1500 km te vervangen.

7. Reinig je fiets met een reinigingsproduct voor fietsen (geen hogedrukreiniger, geen afwasmiddel). Als je dicht bij de zee woont of wanneer het sneeuwt, raden we je aan om je fiets vanwege de zilte omgeving één keer per maand te reinigen.

FAQ: BATTERIJ

De gemiddelde accuduur van de batterij van de LD 920 E ligt tussen 85 en 150 km. Je moet echter een aantal goede gewoontes volgen om de optimale accuduur van je elektrische fiets te garanderen. Raadpleeg onze FAQ om alles over je batterij te weten.

FAQ: CONNECTIVITEIT EN VERBONDEN DIENSTEN

Op deze pagina vind je alle antwoorden op veelgestelde vragen over de app Decathlon Mobility en de verbonden diensten (geolokalisatie, fietsdiefstal, enz.).

Ik heb een probleem

Heb je problemen met je fiets? 

DE BATTERIJ LAADT NIET OP

1.
Controleer of er geen vuilresten het opladen belemmeren. Verwijder alle vuilresten die het contact tussen de lader en de accu verhinderen.

2. Controleer de aansluiting Batterij > Lader > Stopcontact
> Controleer of de gebruikte lader de oorspronkelijke lader van Decathlon is.
> Sluit de lader aan op de batterij en op het stopcontact..

Is je batterij volledig leeg, dan duurt het 5 uur voor ze weer vol is.

3. Het is mogelijk dat enkel de ledlampjes op de batterij defect zijn.
Ga dan even langs in een van onze Decathlon-ateliers om ze te laten repareren.

Als het probleem aanhoudt, neem dan gerust contact op via het assistentieformulier of ga even langs bij het atelier van je Decathlon-winkel.

MIJN BEREIK IS KLEIN OF IS AFGENOMEN

1. Controleer of je de gebruiks- en bewaarinstructies goed volgt.

De accuduur

> DE BELASTING VAN JE FIETS: Hoe zwaarder de belasting van je fiets, hoe beperkter de accuduur.

> JE ROUTE: Hellingen beperken de accuduur.

> DE BANDENDRUK: De accuduur is langer bij een bandendruk tussen minimaal 3,5 en maximaal 5 bar.

> DE BUITENTEMPERATUUR Als het koud is, is ook de accuduur korter (tot -50%).

> DE GEBRUIKTE ONDERSTEUNINGSSTAND: We raden je aan de ondersteuningsstand wat lager te zetten bij een laag accupeil.

> DE TRAPSNELHEID Je moet trappen om verder te kunnen rijden. Een elektrische fiets is in de eerste plaats een fiets. Je moet je snelheid dus aanpassen aan het terrein..


2. Een oudere batterij kan wat vermogen verliezen.
De actieradius zal dan wat kleiner zijn. Loop gerust binnen in een Decathlon-atelier om de staat van je batterij te laten controleren.

MIJN ONDERSTEUNING GAAT NIET AAN/HAPERT/VALT UIT

Let op, de LD 920 E is een fiets met elektrische ondersteuning en een trapkrachtsensor.

Als je de pedalen niet induwt, stopt de ondersteuning.

Als het fietsen te lastig wordt, verhoog dan de ondersteuningsstand.

Trouwens, het is normaal dat de ondersteuning uitschakelt boven de 25 km/u, dat is geen defect.

Krijg je desondanks toch geen ondersteuning, hapert de ondersteuning of valt ze uit, volg dan deze instructies:

1.

De batterijlading controleren Laat het systeem afkoelen
Bij hoge temperaturen of na een lange rit kan het gebeuren dat het elektrische systeem oververhit raakt. Laat de fiets dan een paar minuutjes afkoelen voor je de trapondersteuning opnieuw inschakelt.


3. Kies een ondersteuningsstand die niet nul is
Als op het scherm '0' verschijnt als ondersteuningsstand, dan is het normaal dat je geen ondersteuning krijgt.
Kies een van de ondersteuningsstanden: ECO / TOUR / TURBO.
Zodra je een modus hebt gekozen, begin je te trappen. Duw goed op de pedalen.
Verhoog de ondersteuningsmodus (3 is de krachtigste) wanneer je merkt dat je zelf te veel kracht moet leveren om ondersteuning te krijgen.

Werkt de elektrische ondersteuning desondanks nog altijd niet, ga dan even langs in een van onze Decathlon-winkels.

Ik krijg een foutcode op de DECATHLON MOBILITY-app

4 - LAGE SPANNINGSBEVEILIGING: De batterijspanning is te laag. Laad de batterij op.

5 - HOGE SPANNINGSBEVEILIGING: De spanning van deze batterij is niet geschikt voor dit systeem. Plaats een batterij die geschikt is voor het systeem van je elektrische fiets.

6 - FOUT VAN DE TRAPASSENSOR Controleer de aansluiting van de motor. Herstart het systeem van je elektrische fiets. Blijft het probleem aanhouden, ga dan naar een Decathlon-atelier.

7 - OVERVERHITTINGSBEVEILIGING:  Je elektrische fiets is warmer of kouder dan de toegestane temperatuur. Zet je elektrische fiets uit en laat de motor afkoelen of opwarmen tot hij de juiste temperatuur heeft. Herstart het systeem. Blijft het probleem aanhouden, ga dan naar een Decathlon-atelier.

8 - FOUT VAN DE TEMPERATUURSENSOR: De temperatuursensor is beschadigd. We raden je aan om dit probleem te laten verhelpen in een Decathlon-atelier.
9 - FOUT VAN DE STROOMSENSOR: De stroomsensor is beschadigd. We raden je aan om dit probleem te laten verhelpen in een Decathlon-atelier.
10/11 - COMMUNICATIEFOUT VAN HET SYSTEEM VOOR BATTERIJMANAGEMENT: Communicatiefout met de batterij. Blijft het probleem aanhouden, ga dan naar een Decathlon-atelier.

12 - STUURPROGRAMMAFOUT - LAGE SPANNING De batterijspanning is te laag. Laad de batterij op.
13 - STUURPROGRAMMAFOUT - TEMPERATUUR TE HOOG Je elektrische fiets is warmer of kouder dan de toegestane temperatuur. Zet je elektrische fiets uit en laat de motor afkoelen of opwarmen tot hij de juiste temperatuur heeft. Herstart het systeem. Blijft het probleem aanhouden, ga dan naar een Decathlon-atelier.

14 - STUURPROGRAMMAFOUT - STROOM TE HOOG De batterij levert te veel stroom. Verminder de stroomvraag en herstart het systeem van de elektrische fiets. Blijft het probleem aanhouden, ga dan naar een Decathlon-atelier.

15 - STUURPROGRAMMAFOUT - LAGE SPANNING De batterijspanning is te laag. Laad de batterij op.
16/17
18/19
20/21 - MOTORFASEFOUT Controleer de aansluiting van de motor. Controleer of de motor naar behoren is aangesloten en of de pijltjes correct zijn uitgelijnd. Controleer de motorkabel. Controleer of de stekker beschadigd is of slecht is uitgelijnd. Herstart het systeem van je elektrische fiets. Blijft het probleem aanhouden, ga dan naar een Decathlon-atelier.


22/23
24 - FOUTE MOTORAANSLUITING
Er is een nieuw onderdeel gevonden dat niet aan het systeem van deze elektrische fiets is gekoppeld. Ga naar een Decathlon-atelier om het te laten activeren.

26 - STANDAARD SYSTEEMINSTELLINGEN  De systeeminstellingen die standaard voor dit systeem zijn vastgesteld.
27/28 - DATABASEFOUT Systeemfout in de database met fouten.
Herstart het systeem. Blijft het probleem aanhouden, ga dan naar een Decathlon-atelier.
29 - FOUT VAN DE SPANNINGSSENSOR VAN DE BATTERIJ De batterijsensor is beschadigd. Herstart het systeem van je elektrische fiets. Blijft het probleem aanhouden, ga dan langs bij een Decathlon-atelier.
30/31 - BEVEILING TEGEN TE HOGE STROOMSTERKTE: De batterij levert te veel stroom. Verminder de stroomvraag.
Herstart het systeem van de elektrische fiets als het blokkeert. Blijft het probleem aanhouden, ga dan naar een Decathlon-atelier.

32 - FATALE COMMUNICATIEFOUT Fatale fout. Herstart het systeem van je elektrische fiets. Blijft het probleem aanhouden, ga dan naar een Decathlon-atelier.

33/35 - PROBLEEM MET DE SNELHEIDSSENSOR Fout van de snelheidssensor. de motor verbruikt, maar de sensor ontvangt geen snelheidsgegevens. Controleer de snelheidssensor. Blijft het probleem aanhouden, ga dan naar een Decathlon-atelier.

34 - FOUT ACCELERATIESPANNING Ga naar een Decathlon-atelier.

129 - DEMONSTRATIEMODUS: Ga naar een Decathlon-atelier.
193
195 - OVERSPANNING VAN DE CELLEN: De batterij ontladen en vervolgens herladen. Houd na het laden de batterij twee uur lang aangesloten op de lader om de cellen in evenwicht te brengen.

194
196 - ONDERSPANNING VAN DE CELLEN:
Houd na het laden de batterij 1-2 twee uur lang aangesloten op de lader om de cellen in evenwicht te brengen. Blijft het probleem aanhouden, ga dan naar een Decathlon-atelier.

197 - TE HOGE LAADSTROOM:  Controleer of de lader nog in goede staat is. Laat de batterij 2 uur rusten. Blijft het probleem aanhouden, ga dan naar een Decathlon-atelier.

199 - KORTSLUITING: Controleer de laadpoort. Blijft het probleem aanhouden, ga dan naar een Decathlon-atelier.

201 - BATTERIJ UIT BALANS: Laat de batterij laden totdat de fout verdwijnt (ongeveer 3 uur).
202 - BLOKKERING VAN KORTSLUITING: Sluit de lader aan.
203 - OMGEKEERDE AANSLUITING: Controleer de laadpoort en de lader. Blijft het probleem aanhouden, ga dan naar een Decathlon-atelier.

204 - OVERVERHITTING BIJ HET LADEN:  Stop met laden. Laat het systeem 30 minuten rusten met de fiets uitgeschakeld. Begin opnieuw met laden.

205 - LAADTEMPERATUUR TE LAAG: Stop met laden. Bescherm de fiets tegen de koude en wacht tot de temperatuur van de cellen begint te stijgen. Begin opnieuw met laden.

206 - OVERVERHITTING BIJ HET ONTLADEN: Verlaag de ontlaadsnelheid of stop gedurende enkele minuten. Wacht tot de temperatuur niet is gedaald.

207 - TE LAGE ONTLAADTEMPERATUUR: Vermijd het om teveel vermogen te gebruiken als deze fout actief is, om te vermijden dat de batterij verslechtert. Laad de batterij alleen op binnen het gepaste temperatuurbereik.

208 - OVERVERHITTING VAN DE VELDEFFECTTRANSISTOR: Vermijd het om teveel vermogen te gebruiken als deze fout actief is, om te vermijden dat de batterij verslechtert. Probeer het systeem niet te gebruiken bij extreme temperaturen (minder dan 10 °C of meer dan

213 - CELLEN UIT EVENWICHT Laat de batterij laden totdat de fout verdwijnt (ongeveer 3,5 uur).
Blijft de fout aanhouden, voer dan enkele volledige laad- en ontlaadcycli uit (batterijlading van 100% tot 50%).
Als de fout na maximaal 5 cycli blijft aanhouden, contacteer dan de fietsproducent.

Ik zie een BLUETOOTH-logo op mijn scherm, maar er is geen BLUETOOTH-verbinding aan gekoppeld.

Momenteel heeft de fiets geen bluetooth-functionaliteit, maar de fiets is wel voorzien van bluetooth voor toekomstige verbeteringen en functies.
De Decathlon Mobility-app maakt niet via bluetooth verbinding met de fiets, maar automatisch via het gsm-netwerk.

Onze beloftes

B'TWIN geeft bij normaal gebruik levenslange garantie op het frame, de voorvork, het stuur en de stuurpen. Voor de andere onderdelen (de batterij en de elektrische en mechanische onderdelen, met uitzondering van slijtgevoelige onderdelen) en de werkuren geven we 2 jaar garantie vanaf de aankoopdatum.

VERBONDEN ELEKTRISCHE FIETS ELOPS 920 E HOOG EN LAAG FRAME

assistentieformulier

Lukt het je niet om een mechanisch of elektrisch probleem aan je fiets op te lossen?  Neem dan via onderstaande knop gerust contact op met ons assistentieteam.

Let op: Als je een vraag over de applicatie of de connectiviteit van je fiets hebt, kun je deze sturen naar het adres:

[email protected]