ELEKTRISCHE FIETS ELOPS 500E ZWART (2017)

Ref. 8379379

In verkoop sinds: 2017

Ontworpen om comfortabel en moeiteloos door de stad te fietsen dankzij de elektrische trapondersteuning. Een comfortabele en budgetvriendelijke fiets, met autonomie tot 45 km. Hij is gebruiksvriendelijk (LCD-display, gemakkelijk herlaadbaar) en veilig (ledverlichting van 10 lux ingebouwd in het frame).

 

DE TROEVEN:

> RIJCOMFORT: Ergonomische handgrepen en zadel, rechte zithouding, brede banden, geveerde voorvork, LCD-display.

GEBRUIKSGEMAK: Uitgerust met achtermotor met koppel van 26 Nm, 6 versnellingen, bagagedrager die tot 27 kg aankan.

> VEILIGHEID: Ledverlichting ingebouwd in het frame, doeltreffende V-brakes.

> LEVENSLANGE GARANTIE: Op frame, voorvork, stuur en stuurpen.

SNEL AAN DE SLAG MET JE ELOPS 500 E:

GEBRUIKSHANDLEIDING

pictogramme notice

Op zoek naar de handleiding van je fiets? Gewoon even op downloaden klikken.

CE-CERTIFICAAT

pictogramme-ce

Heb je het CE-certificaat van je fiets nodig? Gewoon even op downloaden klikken.

SUBSIDIES BIJ DE AANKOOP

subventions-pictogramme

Heel wat Belgische gemeenten geven een subsidie of premie€ bij de aankoop van een elektrische fiets. Informeer je gerust even.

VOORSTELLING VAN DE ELOPS 500 E:

EERSTE GEBRUIK

Praktische vragen
WAT IS DE GOEDE BANDENDRUK?

Op een elektrische fiets moet je nog meer letten op de druk in je banden. De wielen krijgen het immers zwaar te verduren door de motor en het gewicht van de fiets.

Om het risico op lekrijden te beperken en langer te kunnen rijden, zet je de banden van je elektrische fiets best op 3,5 tot 5 bar.

HOE LANG DUURT HET VOOR DE BATTERIJ IS OPGELADEN?

Als ze volledig is leeggelopen duurt het 5,5 uur voor de batterij weer helemaal vol is.

HOE BEWAAR IK DE BATTERIJ?

Je bewaart de batterij best in een koele (tussen +10°C en +25°C) en droge ruimte, uit de zon.

Bewaar de batterij niet leeg (1 knipperende led), als ze dan diep ontlaadt, dan kan het zijn dat ze onbruikbaar wordt.

 

Denk eraan om de batterij (zelfs al gebruik je ze niet) minstens om de 3 maanden te herladen, om diepontlading te vermijden. 

Bij langdurige stockage (meer dan 3 maanden zonder gebruik), zet je de batterij best in slaapstand. Zo kan je ze gemakkelijker bewaren en hoef je ze niet geregeld te herladen.

 

 

Bij langdurige stockage (meer dan 3 maanden zonder gebruik), zet je de batterij best in slaapstand.

MOET IK WACHTEN TOT DE BATTERIJ HELEMAAL LEEG IS VOOR IK ZE WEER OPLAAD?

Neen, batterijen met lithium-ioncellen hebben geen geheugeneffect, je kan ze dus op elk moment weer opladen.

 

We raden je zelfs aan om ze regelmatig op te laden, om de goede werking intact te houden.

MOET JE TRAPPEN OM ONDERSTEUNING TE KRIJGEN?

Ja, de e-bike Elops 500 is een fiets met, het woord zegt het al, elektrische trapondersteuning.

 

Het komt er dus op neer dat je geen aandrijving krijgt als je niet trapt (werkt de motor ook als je niet trapt, dan rijd je eigenlijk met een bromfiets en gelden er andere, strengere gebruiks- en veiligheidsvoorwaarden).

 

Een trapsensor ter hoogte van het trapstel geeft de informatie door naar de boordcomputer van de fiets, die de motor dan inschakelt.

 

De motor schakelt ook meteen weer uit wanneer je remt of stopt met trappen.

Bij de eerstvolgende pedaalslag zal de motor weer inschakelen en trapondersteuning geven.

LAADT DE BATTERIJ OP TERWIJL IK FIETS?

Neen, er is geen 'dynamo-effect'. Je hebt bepaalde systemen waarbij de batterij wordt opgeladen door te rollen of te remmen, maar het rendement van die technologieën is nogal pover: je moet enkele tientallen kilometers rijden voor je 1 km extra batterijvermogen hebt opgewekt.

WAAR KAN IK EEN TWEEDE BATTERIJ KOPEN?

Je kan een nieuwe batterij aanschaffen in het Atelier van je Decathlon-winkel.

 

Loop gerust even langs bij je Atelier om er eentje te kopen of te bestellen.

MAG IK FIETSEN IN DE REGEN? ZIJN DE ONDERDELEN WATERDICHT?

De batterij is perfect geschikt om mee te fietsen in de regen, maar je mag ze niet onderdompelen of schoonspuiten met een hogedrukreiniger.

 

Hetzelfde geldt trouwens voor de display en de andere onderdelen en elektrische kabels.

We raden je niettemin aan om je fiets op een droge plek te stallen.

MAG IK DE BATTERIJLADER LATEN INSTEKEN, OOK ALS DE BATTERIJ WEER HELEMAAL VOL IS?

Ja hoor, de batterij en de lader zijn voorzien om de klok rond ingeplugd te blijven.

 

Als de batterij volledig is opgeladen, schakelt de lader uit. Al blijft hij wel onder spanning staan.

KAN IK FIETSEN MET EEN LEGE BATTERIJ?

Dit is een fiets met trapondersteuning. Het is dus perfect mogelijk om te fietsen zonder die ondersteuning

 

Je zal dan wel stevig moeten doortrappen, want uiteraard blijft je fiets evenveel wegen.

WAT BIJ PROBLEMEN MET MIJN ELEKTRISCHE FIETS?

In de rubriek 'IK HEB EEN PROBLEEM' vind je een hele lijst met veelgestelde vragen om je te helpen eventuele moeilijkheden te verhelpen die je met je elektrische ELOPS 500 ondervindt.

 

Via het assistentieformulier kan je ook terecht bij onze specialisten. Zij antwoorden met plezier op al je vragen en helpen je om je probleem op te lossen.

 

Of loop gewoon even langs bij het Atelier van je Decathlon-winkel, daar kijken onze fietsexperts graag even naar je fiets.

WAT MET EEN VERSLETEN BATTERIJ?

Als je batterij versleten is, breng ze dan binnen bij je Decathlon-winkel. Daar zorgt men ervoor dat ze gerecycleerd wordt door een gespecialiseerde firma.

WAT ALS IK VERGEET DE DISPLAY UIT TE SCHAKELEN?

Geen nood, de fiets schakelt automatisch uit na een paar minuten.

HOE LANG GAAT DE BATTERIJ MEE?

Je krijgt 2 jaar garantie op de batterij, of 500 cycli (1 cyclus = 1 keer volladen + 1 keer volledig ontladen).

 

Het komt erop neer dat je voor een gemiddelde autonomie van 40 km, je 20.000 km hebt gereden voor de batterij niet meer onder garantie is (bij juist gebruik en correcte opslag van de batterij).

 

Na 500 oplaadcycli neemt de capaciteit van de batterij af, maar doet ze nog altijd perfect haar werk.

WAT IS DE AUTONOMIE VAN DE BATTERIJ?

De autonomie van je elektrische fiets hangt af van tal van factoren:

 

> DE BELASTING VAN DE FIETS: Hoe zwaarder de fiets, hoe minder ver je kunt rijden.

 

> DE ROUTE: Als je veel moet klimmen, heb je minder autonomie.

 

> DE BANDENDRUK: De batterij gaat langer mee bij een bandendruk tussen 3,5 en 5 bar.

 

> DE BUITENTEMPERATUUR: De autonomie neemt af bij koud weer

 

> DE GEBRUIKTE ONDERSTEUNINGSMODUS: We raden je aan de ondersteuningsstand wat lager te zetten bij laag batterijpeil.

 

> DE TRAPFREQUENTIE: Om verder te komen moet je trappen

 

> DE GOEDE NALEVING VAN DE OPLAAD- EN BEWAARINSTRUCTIES VAN DE BATTERIJ

 

Voor de ELOPS 500E ligt de gemiddelde autonomie tussen 30 en 50 km. Door alle instructies goed na te leven, ben je zeker van een optimale autonomie van je elektrische fiets.

WELK KINDERSTOELTJE PAST ER OP DEZE FIETS?

Op deze fiets kan je het Groovy-kinderstoeltje monteren, te koop bij Decathlon.

WELKE COMPUTER IS GESCHIKT VOOR DE ELOPS 500E?

Wil je je Elops 500E voorzien van een computertje, dan kies je best een model met draad, zoals de FIETSTELLER 300 van B'TWIN.

 

Draadloze computers kunnen immers ontregeld raken en slecht werken door de elektrische stroom van de fiets.

OP WELKE FIETSDRAGER KAN IK MIJN ELEKTRISCHE FIETS VERVOEREN?

Deze fiets kan je vervoeren op de Thule Europower-dragers, te koop bij Decathlon.

Op dit model, een trekhaakdrager, kan je tot twee e-bikes vervoeren.

WAT IS DE VOETGANGERMODUS?

De voetgangermodus is een handig hulpmiddeltje om je fiets te verplaatsen wanneer je ernaast wandelt. Bijzonder nuttig als je bijvoorbeeld uit een fietsenstalling met een helling stapt enz.

 

 

Dankzij de voetgangermodus hoef je je niet in te spannen om je fiets voort te duwen.

 

 

Om deze stand in te schakelen, zet je de display aan door lang op 'ON/OFF' te duwen. Vervolgens druk je lang op de 'MODE'-knop. Let wel op, de fiets schakelt nu in en zal met een constante snelheid van 6 km/u voortrijden.

Gebruik deze functie niet wanneer je op de fiets zit, dat kan de levensduur van de motor schaden.

WAT IS DE SLAAPSTAND VAN DE BATTERIJ?

Met de slaapstand kan je de batterij langdurig (tot 1 jaar) stockeren zonder dat je ze geregeld hoeft te herladen, én zonder de capaciteit aan te tasten.

 

Om de batterij in slaapstand te zetten, duw je 10 seconden op de knop van de batterij, tot de ledlampjes doven. 

 

Laad de batterij op met de lader om ze weer te 'wekken'.

HOE LANG KAN JE DE BATTERIJ BEWAREN ZONDER TE HERLADEN?

De batterij is voorzien van een slaapstand, zodat je ze langdurig kunt opbergen zonder ze geregeld te moeten herladen.

Zodra ze in slaapstand staat, kun je de batterij tot een jaar stockeren zonder te herladen, veilig en zonder dat de werking wordt aangetast.

 

 

Bewaar je de batterij zonder ze in slaapstand te zetten, dan moet je ze om de 3 maanden opladen om de capaciteit intact te houden.

IK HEB EEN PROBLEEM

Problemen met je fiets? Lees dan eerst even de veelgestelde vragen, wie weet staat je antwoord ertussen.
IK BEN DE SLEUTEL / HET SLOT KWIJT

Je kan het slot laten vervangen in het Atelier van je Decathlon-winkel.
Er wordt dan een nieuw slot geïnstalleerd, en je krijgt van ons een nieuwe set sleuteltjes.

 

Loop gerust even langs bij je Atelier om de beschikbaarheid en levertermijn van dit onderdeel te checken.

DE BATTERIJ LAADT NIET OP

1. Controleer of er geen vuil het opladen belemmert

De connectoren van de lader en van de batterij moeten schoon zijn, er mogen geen vuilresten op zitten die het goede contact tussen lader en batterij hinderen.

 

2. Controleer de aansluiting Batterij > Lader > Stroomnet

> Check even of je wel de lader gebruikt die je bij Decathlon hebt gekregen.

 

 

> Sluit de lader aan op de batterij en op een stopcontact.

 

Vaste oranje ledindicator = de batterij wordt opgeladen

Vaste groene ledindicator = de batterij is opgeladen

Knipperende ledindicator = probleem bij het opladen

 

Is je batterij volledig ontladen, dan duurt het 5,5 uur voor ze weer vol is.

 

Als het probleem aanhoudt, laat het ons dan even weten of ga langs bij het Atelier van je Decathlon-winkel.

DE TRAPONDERSTEUNING VALT VOORTDUREND WEG

1. Controleer of de batterij goed is opgeladen

Als de batterij bijna leeg is, dan is het perfect mogelijk dat de ondersteuning in schokken komt alvorens de batterij helemaal leegloopt.

 

> Druk op de batterijknop

> Check of er minstens één ledlampje aanspringt

> Als alle ledlampjes gedoofd blijven of het eerste of tweede ledlampje knippert, dan is het tijd om de batterij op te laden

 

 

2. Controleer of de batterij schoon is, goed ingeklikt en vergrendeld

 

> Controleer of de batterijcontacten en de behuizing schoon zijn en in goede staat.

 

> Je moet de batterij zo ver mogelijk in de behuizing schuiven.

Je moet een klikgeluid horen, dat geeft aan dat de batterij goed is geplaatst.

 

Vervolgens vergrendel je de batterij en neem je de sleutel uit.

 

3. Controleer de aansluiting van de trapsensor (de dunste kabel).

 

> Dat doe je door de kabelbeschermer met klittenband achter het zadel te openen en de kabel naar de trapsensor te zoeken (de dunste kabel).

 

> Koppel de aansluiting los > Controleer of de fiches van de trapsensorkabel in goede staat zijn en correct verzonken. Sluit weer goed aan indien nodig.

 

 

4. Check of de trapsensor links van de fiets, tegenover het trapstel (de kant van de linkercrank) niet op de trapas is geschoven.

 

Als hij tegen de crank zit, schuif hem dan voorzichtig omhoog met de hand en duw hem zo dicht mogelijk tegen het frame.

Blijft hij niet goed zitten, doe dan een beetje lijm op de achterkant van de sensor en duw hem tegen het bracket.

 

DE TRAPONDERSTEUNING MOET HARD ZWOEGEN

1. Controleer de bandendruk

 

> De bandendruk is een cruciale factor in de doeltreffendheid van de elektrische trapondersteuning. Daarom check je voor elk ritje best even of de druk in de banden tussen de 3.5 en de 5 bar ligt.

 

 

2. Overlaad de fiets niet

DE ELEKTRISCHE TRAPONDERSTEUNING SCHAKELT NIET IN OF HAPERT

De trapondersteuning schakelt in na een paar pedaalslagen, en op voorwaarde dat je een ondersteuningsmodus hebt ingeschakeld.

Krijg je desondanks toch geen ondersteuning, volg dan deze instructies:

 

1. Check of de batterij is opgeladen

> Duw op de knop op de batterij

> Er moet minstens één ledlampje aanspringen

> Zie je een knipperende led, dan moet je de batterij opladen

 

2. Controleer of de batterij schoon is, goed ingeklikt en vergrendeld

 

> Controleer of de batterijcontacten en de behuizing schoon zijn en in goede staat.

> Je moet de batterij zo ver mogelijk in de behuizing schuiven.

Je moet een klikgeluid horen, dat geeft aan dat de batterij goed is geplaatst.

Vervolgens vergrendel je de batterij en neem je de sleutel uit.

 

 

3. Controleer alle aansluitingen van de fiets: remmen, motor, display, trapsensor, regeleenheid (de regeleenheid is de centrale bedieningsunit van de elektronica; hij zit net achter de batterij, op de bagagedrager)

Om de aansluitingen te controleren, moet je de neopreenmantels rond de kabels even openen of verschuiven. Enkel de motorconnector is niet beschermd.

 

HOE CONTROLEER JE DE AANSLUITINGEN VAN JE FIETS:

Je vindt twee soorten aansluitingen op je fiets: 'schroefaansluitingen' en 'steekaansluitingen'.

 

Schroefaansluitingen

Schroefaansluitingen herken je aan de twee metalen wieltjes. Die moet je eerst losschroeven voor je de koppeling kunt losmaken. Let ook op dat je de kleine plastic dichtingsring tussen de twee wieltjes niet kwijtspeelt.

 

Nadat je de aansluiting hebt losgemaakt, check je of elke connector schoon is. Vervolgens plaats je de aansluiting terug.

Plaats daarvoor de mannelijke en vrouwelijke connectoren tegenover elkaar, en let erop dat de markeerpijltjes mooi uitgelijnd zijn voor je ze in elkaar schuift.

Draai de metalen wieltjes maximaal aan, zodat de aansluiting goed vastzit.

 

Steekaansluitingen

Bij dit type aansluiting steek je de mannelijke connector gewoon in de vrouwelijke. Check of de twee connectoren goed insteken, schuif ze indien nodig terug beter in het contact.

 

 

4. Test de trapondersteuning

> Zet de display aan met de ON/OFF knop

> Stap op de fiets en trap (je moet een paar keer trappen voor de elektrische ondersteuning inschakelt).

 

Als het probleem aanhoudt, neem dan gerust contact op via het assistentieformulier, of ga even langs bij het Atelier van je Decathlon-winkel.

DE AUTONOMIE IS HEEL LAAG OF MINDER

1. Check of je de gebruiks- en bewaarinstructies goed volgt

 

De autonomie van je elektrische fiets hangt af van verschillende factoren:

 

> DE LADING VAN DE FIETS: De autonomie neemt af als je de fiets overlaadt

 

> DE ROUTE: Hellingen beperken de autonomie van de batterij

 

> DE BANDENDRUK: Je komt verder met een bandendruk tussen 3,5 en 5 bar..

 

> DE BUITENTEMPERATUUR: Bij koud weer kan je minder kilometers doen (soms tot wel 50 % minder)

 

> DE GEBRUIKTE ONDERSTEUNINGSMODUS: We raden je aan om een andere ondersteuningsmodus te kiezen bij laag batterijpeil.

 

> DE TRAPFREQUENTIE: Hoe harder je trapt, hoe verder je komt

 

> DE GOEDE NALEVING VAN DE OPLAAD- EN BEWAARINSTRUCTIES VAN DE BATTERIJ

 

Voor de ORIGINAL 700 ligt de gemiddelde autonomie tussen 30 en 50 km. Door alle instructies goed na te leven, ben je zeker van een optimale autonomie van je elektrische fiets.

 

 

2. Een oudere batterij kan wat van haar vermogen verliezen

 

De autonomie neemt dan af. Vraag gerust om wat meer info aan het Atelier van je Decathlon-winkel, daar kunnen ze de gezondheidstoestand van je batterij checken.

DE DISPLAY SCHAKELT NIET IN

1. Check of de batterij is opgeladen

> Duw op de knop op de batterij

> Er moet minstens één ledlampje aanspringen

> Zie je een knipperende led, dan moet je de batterij opladen

 

2. Controleer of de batterij schoon is, goed ingeklikt en vergrendeld

 

> Controleer of de batterijcontacten en de behuizing schoon zijn en in goede staat.

> Je moet de batterij zo ver mogelijk in de behuizing schuiven.

Je moet een klikgeluid horen, dat geeft aan dat de batterij goed is geplaatst.

Vervolgens vergrendel je de batterij en neem je de sleutel uit.

 

3. Controleer de aansluiting tussen de display en de regeleenheid (de centrale unit van de fiets, onder de bagagedrager net achter de batterij)

> Open de kabelbeschermer met het klittenbandriempje, die vind je tussen de bagagedrager en het zadel.

 

> Ga op zoek naar de aansluiting van de accessoirekabel (die met de metalen wieltjes).

 

> Om na te gaan of de contacten schoon zijn en goed werken, draai je de twee wieltjes langs weerszijden van de zwarte dichting los.

 

> Controleer of de connectoren schoon zijn en in goede staat

 

> Plaats het contactblok terug. Plaats daarvoor de mannelijke en vrouwelijke connectoren tegenover elkaar, en let erop dat de markeerpijltjes mooi uitgelijnd zijn voor je ze in elkaar schuift.
Vergeet ook niet om de dichting tussen de twee draaiwieltjes terug te plaatsen.

 

> Draai de wieltjes zo ver mogelijk dicht, om de contacten te beveiligen.

 

 

4. Controleer de aansluiting van het bedieningsscherm

 

> Schuif vooraan de fiets de neopreenhoes langs de kant van de display weg, je ziet nu de set connectoren van de display (zwarte kleur).

 

> Ga nu op dezelfde manier te werk om de aansluiting van de display te checken.

 

 

5. Zet het scherm aan met een lange druk op de ON/OFF-knop

 

Houdt het probleem aan, neem dan contact op via het assistentieformulier of ga langs het Atelier van je Decathlon-winkel.

MIJN FIETS IS NIEUW, MAAR DE BATTERIJ LIJKT NIET TE WERKEN

Nieuwe batterijen staan standaard in slaapstand, zo behouden ze hun volle vermogen.

Bij het eerste gebruik moet je de batterij aansluiten op de lader en op een stopcontact om ze te activeren.

Als het probleem aanhoudt, neem dan gerust contact op via het assistentieformulier, of ga even langs bij het Atelier van je Decathlon-winkel.

ER KNIPPERT EEN LED OP DE BATTERIJ, OF ER BRANDEN HELEMAAL GEEN LEDS

> De 1ste ledindicator knippert: De batterij is bijna leeg en moet opgeladen worden. Sluit ze aan op de lader en steek die in het stopcontact.

 

> De 2de ledindicator knippert: De batterij is in 'onderspanningsbeveiliging' gegaan door onjuist gebruik of door een lange periode zonder opladen. Sluit ze zodra het kan aan op de oplader en op het stroomnet, om ze op te laden en de beveiliging op te heffen

 

> Knippert er nog een andere led, of meerdere leds, dan is de batterij defect. Je brengt je batterij dan best terug naar de winkel, daar zal men ze volledig onderzoeken.

HET VERMELDE BATTERIJPEIL OP DE DISPLAY STEMT NIET OVEREEN MET DE DAADWERKELIJKE BATTERIJLADING

In gebruik kan het gebeuren dat het batterijpeil dat de display aangeeft wat schommelt (dat wordt immers berekend op basis van het huidige batterijverbruik).

 

De ondersteuningsmodus en de hellingsgraad op dat moment hebben een enorme invloed op het vermelde batterijniveau.

Het aangegeven laadniveau op de display en op de batterij zelf zijn dan ook altijd correcter en betrouwbaarder wanneer je stilstaat.

DE ELEKTRISCHE TRAPONDERSTEUNING SCHAKELT NIET UIT WANNEER IK REM

In principe moet de elektrische trapondersteuning uitschakelen wanneer je aan een van de remhendels trekt.

Is dat niet het geval, check dan of de aansluitingen van de twee remhendels in goede staat zijn, én goed verbonden.

 

 

> Schuif de twee neopreen kabelbeschermers naar voren, de aansluitingen van de remmen komen nu bloot te leggen (gele contacten)

 

> Om te checken of de aansluitingen schoon zijn, in goede staat en goed verbonden, schroef je de twee wieltjes langs weerszijden van de zwarte dichting los.

 

> Controleer of de connectoren schoon zijn en in goede staat

 

> Plaats het contactblok terug. Plaats daarvoor de mannelijke en vrouwelijke connectoren tegenover elkaar, en let erop dat de markeerpijltjes mooi uitgelijnd zijn voor je ze in elkaar schuift.
Vergeet ook niet om de dichting tussen de twee draaiwieltjes terug te plaatsen.

 

> Draai de wieltjes zo ver mogelijk dicht, om de contacten te beveiligen.

 

Als het probleem aanhoudt, neem dan gerust contact op via het assistentieformulier, of ga even langs bij het Atelier van je Decathlon-winkel.

DE REMMEN WERKEN NIET ZOALS HET HOORT

Een elektrische fiets vraagt heel wat van de remblokken.

 

Het gewicht, in combinatie met de veel hogere gemiddelde snelheid dan bij een klassieke fiets, en het feit dat je hem quasi dagelijks en in alle weersomstandigheden gebruikt, maken dat de remblokken vrij snel slijten.

Voor je eigen veiligheid én voor het remvermogen en de levensduur van je velgen is het daarom belangrijk dat je de blokken vervangt zodra je de eerste tekenen van slijtage opmerkt: minder remkracht, ongewoon geluid, zwarte sporen op de velgen enz.

 

In de remblokken zijn groeven getrokken om het water goed af te voeren. Zijn die groeven verdwenen of nog nauwelijks zichtbaar, dan zijn de remblokken aan vervanging toe!

Hoe je ze vervangt, dat zie je in het instructiefilmpje, te vinden in de onderhoudsrubriek.

 

En in het menu 'onderdelen' kan je je remblokken bestellen.

Of loop gewoon even langs bij een van onze Decathlon-ateliers, daar doen ze de vervanging snel en vakkundig.

EEN OF MEEDERE LEDS OP DE DISPLAY KNIPPEREN

1. DE LED "LIGHT" KNIPPERT

> Controleer of de batterij goed in de houder is geschoven, check ook de staat van de contacten.

> Controleer of de display goed is aangesloten aan de kabelboom naar de regeleenheid

> Check ook of de kabel tussen de display en de regeleenheid goed is aangesloten.

 

2. DE LED "ECO" KNIPPERT

> Controleer of de batterij goed in de houder is geschoven, check ook de staat van de contacten.

> Haal de batterij uit de fiets en laat afkoelen in een koele ruimte, uit de zon en de warmte.

 

3. DE LED "SPORT" KNIPPERT

> Controleer of de motorkabel goed is aangesloten op de motor én op de regeleenheid (aansluiting achter het zadel)

> Controleer of de motor goed is aangesloten op de motorkabel

 

4. DE LEDS "ECO" EN "NORMAL" KNIPPEREN

> Controleer of de motorkabel goed is aangesloten op de motor én op de regeleenheid (aansluiting achter het zadel)

> Controleer of de motor goed is aangesloten op de motorkabel

 

5. DE LEDS "ECO" EN "SPORT" KNIPPEREN

> Check of de remgrepen goed zijn aangesloten.

> Koppel de rechter remgreep af. Zet de display aan. Als de foutmelding niet meer verschijnt, dan is de rechter remgreep defect en moet je hem laten vervangen in een Decathlon-atelier.

> Als de fout aanhoudt, sluit dan de rechter remgreep weer aan en koppel nu de linker remgreep los. Is nu de foutmelding verdwenen, dan is dus de linker remgreep stuk en aan vervanging toe.

 

6. DE LEDS VAN DE DRIE ONDERSTEUNINGSSTANDEN KNIPPEREN

> Controleer of de batterij goed is vastgeklikt, check ook de staat van het batterijcontact.

> Controleer of de display goed is aangesloten aan de kabelboom naar de regeleenheid

> Check ook of de kabel tussen de display en de regeleenheid goed is aangesloten..

ASSISTENTIE NODIG?

Slaag je er niet in om het probleem op te lossen of vind je het antwoord niet? Neem dan contact op met onze technici.

IK ONDERHOUD MIJN FIETS

Omdat een regelmatig onderhoud nodig is om de goede werking en de levensduur van je fiets te verzekeren, zetten we hier wat onderhoudstips op een rij.

1. Check voor elk ritje of je banden op 3.5 à 4.5 bar staan.

2. Laad de batterij minstens om de 3 maanden op.

3. Gebruik je ze een lange periode niet, zet de batterij dan in slaapstand.

4. Bewaar de batterij in een droge ruimte, op een gematigde temperatuur en uit de zon.

ONZE BELOFTES

B'TWIN geeft bij normaal gebruik levenslange garantie op het frame, de voorvork, het stuur en de stuurpen. Voor de andere onderdelen (de batterij en de elektrische en mechanische onderdelen, met uitzondering van slijtgevoelige onderdelen) en de werkuren geven we 2 jaar garantie vanaf de aankoopdatum.

IK WIL ONDERDELEN BESTELLEN VOOR DIT PRODUCT

Je hebt een reserveonderdeel nodig voor je fiets? Hieronder vind je alle beschikbare wisselstukken.

Technische specificaties

FRAME

Stalen frame, verlaagd om vlotter op te stappen.
Het staal maakt deze fiets heel stevig.
Geschikt voor gebruikers van 1,60 m tot 1,80 m.

 

VOORVORK

Voorvork uit gesinterd staal, perfect om de trillingen op te vangen.

 

TRANSMISSIE

6 versnellingen, die je bedient met Shimano-draaigreep. Werkt heel vlot, enkelbladig crankstel. Shimano-derailleur.

Kettingblad 42 T

Freewheel 14-28

 

BATTERIJ /MOTOR

Brushless-motor van 250 watt (conform de Europese norm), gemonteerd op het achterwiel. 
Motorkoppel: 26 Nm.
Batterij van 24 volt / 8,8 Ah. 2 jaar garantie (350 tot 500 oplaadcycli tot 100 %). Heel betrouwbare Samsung-onderdelen.
Het geheel wordt aangestuurd via een LCD-boordcomputer met 3 standen + 1 'voetgangermodus', om de fiets automatisch te laten bollen terwijl je ernaast stapt.

Autonomie tussen 30 en 45 km. De autonomie hangt af van het gewicht van de gebruiker, van het gebruik, van het hoogteverschil in je route, van de buitentemperatuur...

 

REMMEN

V-brakes in aluminium met verwisselbare blokjes.
Het gewicht en de snelheid ven elektrische fietsen doen de remblokken sneller verslijten: in zware omstandigheden (regenweer, herhaaldelijke belasting...) gaan ze 400 km mee.

ZADEL / ZADELPEN

Zadelpen in aluminium, comfortzadel.

 

BANDEN / WIELEN

Stevige, dubbelwandige wielen van 28 inch, 36 spaken.
Brede banden, voor meer rijcomfort.

 

ACCESSOIRES / UITRUSTING

Bagagedrager met systeem voor fietstassen met automatische vergrendeling, spatbord, kettingkast, stevige alu standaard, robuust genoeg voor een elektrische fiets, bel.
Geleverd met lader.

 

VERLICHTING

Ledverlichting van 10 lux ingebouwd in het frame, om te zien tot 30 meter en achteraan gezien te worden van op 150 meter. In- en uitschakelen doe je aan het stuur.
De energie komt van de batterij.

 

GEWICHT

Gewicht: 25,6 kg.

Slaag je er niet in om het probleem op te lossen of vind je het antwoord niet? Neem dan contact op met een van onze specialisten.
NAAR BOVEN