Decathlon Geocover FAQ

Decathlon Geocover

De Decathlon Geocover-applicatie is beschikbaar voor een selectie fietsen die zijn uitgerust met een compatibele connected module.

Geolokaliseer je fiets op elk moment, ontvang meldingen van verdachte bewegingen en geef je fiets rechtstreeks via de app als gestolen op. Je fiets die compatibel is met Geocover wordt je meest betrouwbare metgezel.

Vind je fiets met Decathlon Geocover

Getuigenis

VRAGEN OVER DE APPLICATIE

Hoe registreer ik mijn fiets in de app?

Installeer de app DECATHLON GEOCOVER en volg de stappen om je fiets te registreren.

Waar vind ik het framenummer van mijn fiets?

Het 10-cijferige identificatienummer (cijfers en letters) van je fiets vind je op het frame:

  • Elops 920E: Op de zadelbuis
  • LD920E: Op de zitbuis
  • Speed900E: Op de zadelbuis
  • Cargo F900E: Op het frame links van de trapas

DECATHLON GEOCOVER
Wat is het IMEI-nummer en waar kan ik het vinden?

De IMEI-code is een unieke identificatiecode voor de connectiviteit die in je fiets is ingebouwd. Deze code begint meestal met 35 of 86 en bestaat uit 15 cijfers. Hij is afgedrukt op een klein wit label met een QR-code die je kunt scannen met de camera van je smartphone. 

  • Elops920E: in de batterijhouder na verwijdering van de batterij
  • LD920E: in het frame na verwijdering van de batterij
  • Speed900E: op de identiteitskaart van de fiets, die u moet bewaren.
  • Cargo F900E: op het frame na verwijdering van de batterij

Wat moet ik doen als ik de activeringscode of het IMEI-nummer van mijn fiets niet met mijn smartphone kan scannen?

De QR-code is soms moeilijk te lezen met de camera van je smartphone als de lens niet volledig schoon is. Maak dan ook eerst de lens goed schoon.

Als het nog steeds niet lukt om de codes te scannen, kun je ze handmatig invoeren zoals je wordt gevraagd als je de app voor de eerste keer start.

k krijg een foutmelding bij het toevoegen van mijn fiets aan de applicatie

Krijg je een foutmelding wanneer je de activeringscode van de fiets invoert in de applicatie? Dit kan een van de volgende 3 dingen betekenen:
Je fiets is niet uitgerust met een module die connectiviteit biedt:

  • controleer of je fiets wel degelijk een fiets is die is uitgerust met de technologie waarmee hij kan worden verbonden (als dat het geval is, geeft een sticker op de fiets aan dat het inderdaad om een verbonden fiets gaat).
  • De fiets is al verbonden met een ander account. De oorspronkelijke eigenaar moet de fiets verwijderen uit zijn applicatie.
  • Er is iets mis met ons interne systeem.
Neem per e-mail contact met ons op via het volgende adres, met vermelding van uw volledige contactgegevens en het APIC-, IMEI- en serienummer van de fiets: [email protected]

Mijn fiets wordt niet gevonden

Het kan enkele minuten duren voordat de geolocatie van je fiets in de applicatie wordt weergegeven na de eerste koppeling. Zorg ervoor dat uw fiets en uw telefoon zich op een locatie met mobiele connectiviteit bevinden.

Als je fiets niet gelokaliseerd is, betekent dit dat hij zich op een locatie bevindt die niet door GPS gevolgd kan worden:

- Ofwel is je fiets binnen gestald (kelder) en raden we je aan om een ritje naar buiten te maken om hem opnieuw te activeren.

- Of u bevindt zich in een gebied zonder netwerk (bos, landelijk gebied, enz.), waardoor u niet kunt worden gelokaliseerd.

Als het probleem aanhoudt, neem dan contact op met ons ondersteuningsteam via e-mail: [email protected]

Hoe kan ik mijn fiets met iemand anders delen?

Je kunt je fiets uitlenen aan een vriend en hem of haar geolocatie toestaan.
Hiervoor moet hij of zij de Decathlon Geocover-applicatie downloaden en de procedure in de onderstaande video volgen.

Let op: het delen van een fiets is alleen mogelijk met één persoon (eigenaar/delende persoon).

Fietsen delen

Waarvoor dienen de waarschuwingszones?

Je kunt een geografisch gebied instellen waarbinnen je fiets meestal gestald wordt.

Telkens wanneer je fiets die zone verlaat, krijg je een melding.
Je weet dan meteen wanneer je fiets deze vooraf ingestelde zone verlaat (bijv. wanneer hij gestolen is ...).

Hoe kan ik waarschuwingszones aanmaken?

Onderaan het startscherm van de Decathlon Geocover-app vind je de functie "Waarschuwingszones" die je kunt gebruiken om een geografische zone aan te maken. Je krijgt dan via je smartphone een melding als je fiets deze zone verlaat.
Selecteer hiervoor de geografische zone en zoom in/uit om te bepalen binnen welke straal je fiets "gevolgd" moet worden. Wanneer je fiets een van de ingestelde zones verlaat, krijg je op je smartphone een melding via de Decathlon Geocover-app.

Geofence

Wat moet ik doen als er valse bewegingen van mijn fiets worden gedetecteerd?

De bewegingssensor van de fiets brengt je op de hoogte van een mogelijk gevaar. Als een dief het slot van je fiets probeert te forceren, krijg je meteen een melding zodat je de diefstal kunt proberen te verhinderen.
Het kan wel gebeuren dat natuurelementen, zoals een windstoot of regen, een valse melding geven.

Als je de meldingen van de bewegingssensor niet wilt ontvangen, kun je ze uitschakelen in het laatste tabblad van het menu van de Decathlon Geocover-app. Tik op het tabblad "Meldingen" waar je de optie 'Bij vaststelling van kleine bewegingen'" kunt uitvinken.

NB: je kunt ook "waarschuwingszones" instellen rond vertrouwde plekken zoals je woning of je werkplek. Telkens wanneer je fiets deze geografische zone verlaat, krijg je een melding om je op de hoogte te brengen.

Hoe zie ik mijn ritten op de kaart?

Je laatste ritten kun je terugzien op het startscherm van de Decathlon Geocover-app. Je hoeft alleen maar op een rit te tikken om meer informatie (kaart, duur, gemiddelde snelheid en tijd op de fiets) te bekijken.

Als je in het menu "Ritten" van het startscherm rechts op "Tonen" klikt, krijg je een overzicht van de afgelegde ritten op datum.

Ritten

Kan ik de afgelegde afstand binnen een bepaalde periode bekijken?

Je kunt je statistieken bekijken via "Statistieken", het tweede tabblad van de Decathlon Geocover-app. In het eerste menu vind je een wekelijks rapport over het gebruik van je fiets en kun je jezelf met het gemiddelde vergelijken.

Kan ik via mijn smartphone de laadstatus van de accu controleren?

Ja, je kunt de status van de accu van je fiets bekijken via het derde tabblad van de app, "Fiets".

Via het derde tabblad van dit menu heb je toegang tot het submenu "Accu". Hier krijg je een overzicht van het werkelijke laadniveau van de accu en een schatting van de afstand die je met dat niveau nog kunt afleggen.

De getoonde waarde is een schatting en kan variΓ«ren afhankelijk van het parcours (hoogteverschil, wind, vervoerd gewicht op de fiets, enz.).

Hoe kan ik de fiets uit mijn app verwijderen?

Dit kan nuttig zijn als je de fiets hebt doorverkocht.
Om ervoor te zorgen dat de toekomstige eigenaar de fiets kan lokaliseren, moet je de fiets uit je account verwijderen. Ontdek de verschillende stappen in het filmpje.

De fiets wegdoen

VERBONDEN DIENSTEN

Zijn er kosten verbonden aan het gebruik van de Decathlon Geocover-app?

De connectiviteitsfuncties van je fiets zijn een jaar lang gratis. Daarna kun je je direct in de app abonneren op de service voor €2 per maand, zonder verplichtingen. 

Wat moet ik doen om mijn gratis connectiviteitspakket voor een jaar te activeren?

Verbind je fiets met je smartphone via de app. Je gratis jaar connectiviteit begint met deze eerste succesvolle verbinding.
Deze gratis service is alleen beschikbaar voor nieuwe fietskopers. 

Hoe weet ik wanneer mijn abonnement afloopt en hoe kan ik het verlengen?

Aan het begin van de elfde maand waarin je de app en de verbonden functies van je fiets gebruikt, krijg je per e-mail en via de Decathlon Geocover-app een bericht waarin je op de hoogte wordt gebracht van het einde van de gratis connectiviteit.

Je kunt op dat moment je abonnement verlengen door de connectiviteitskosten te betalen.

Wat is een LAKA-verzekering?

Bepaalde landen kunnen profiteren van onze samenwerking met LAKA om je de beste verzekering aan te bieden. De voordelen van deze verzekeraar staan beschreven op hun website www.laka.co. Deze verzekering is alleen beschikbaar voor aangesloten fietsen.

WAT TE DOEN BIJ DIEFSTAL

Mijn fiets is gestolen, wat nu?

Het is essentieel om de diefstal van je fiets te melden op de DECATHLON GEOCOVER app en aangifte te doen bij de plaatselijke politie.
Zo kan de politie een zoekactie starten.

De applicatie geeft een traceerlink naar de URL van de fiets die kan worden gedeeld met de politieagent. 

Hoelang duurt het voordat de LAKA-verzekering (specifiek voor deze fiets) me terugbetaalt als de zoektocht niets heeft opgeleverd?

Zodra je de diefstal aangeeft in je LAKA-account, samen met het officiΓ«le diefstalrapport, krijg je binnen 48 uur een nieuwe fiets of een gelijkwaardige oplossing aangeboden.

FAQ: DECATHLON MOBILITY-APP

CONTACT OPNEMEN MET GEOCOVER ONDERSTEUNING

Kun je je connectiviteitsprobleem niet oplossen of komt het niet voor in de bovenstaande vragen?

Neem contact op met onze ondersteuning voor de DECATHLON GEOCOVER-app: [email protected]

ONZE VERBONDEN FIETSEN

Vind de ondersteuningsbladen voor al onze aangesloten fietsen.